سلامت نیوز : معاون وزیر بهداشت دولت نهم با انتقاد از عملکرد سازمان نظام پزشکی با بیان این مطلب که این سازمان می توانست خیلی بهتر در مباحث اخلاق پزشکی، اخلاق حرفه ای و حقوق مردم کار کند تاکید کرد: امیدواریم در دوره جدید سازمان نظام پزشکی شاهد احیای جایگاه این سازمان در بین جامعه پزشکی باشیم.

دکتر سید موید علویان در حاشیه برگزاری ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی در مرکز همایش های رازی در گفتگو با مهر اظهار داشت: خیلی از اصناف دیگر طی سالهای اخیر انتخابات داشته اند ولی هیچوقت در سطح رسانه ها مطرح نشده . این نشان دهنده اهمیت صنف گروههای پزشکی و نقش آنها در جامعه است.

رئیس مرکز تحقیقات هپاتیت دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله اعظم با عنوان این مطلب که انتخاب رئیس سازمان نظام پزشکی می بایست به امضای بالاترین مقام اجرایی کشور برسد افزود: این موضوع نشان دهنده جایگاه سازمان نظام پزشکی است.

علویان با بیان این مطلب که نگاه نظام پزشکی به انتخابات نگاه صنفی نیست ادامه داد: این نگاهی است که جامعه پزشکی باید بتواند متعهد به اخلاق پزشکی و حقوق عامه مردم باشد و نقش خودشان را  به عنوان پزشک ایفا کنند.

وی با تاکید بر انتخاب افرادی از بین کاندیداهای این دوره از انتخابات نظام پزشکی گفت: قطعا ما کسانی را انتخاب خواهیم کرد که صلاحیت بیشتری دارند و می توانند جایگاه نظام پزشکی را  دوباره احیا کنند.

وی با ابراز تاسف از اینکه در سالهای اخیر نگاه سازمان نظام پزشکی بیشتر به مسائل رفاهی و این قبیل امور معطوف شده است افزود: چیزی که مهمتر و شان نزول این سازمان است بحث حقوق مردم و جامعه پزشکی است.

معاون وزیر بهداشت دولت نهم با بیان این مطلب که سازمان نظام پزشکی فرایند انتخاب جامعه پزشکی بوده است اظهار داشت: نقد ما در مورد این سازمان باید منصفانه باشد. گاهی اوقات در نقد عملکرد، تسویه حساب های شخصی داریم که هیچ کمکی به آینده نمی کند.

علویان با بیان این مطلب که سازمان نظام پزشکی می توانست خیلی بهتر در مباحث اخلاق پزشکی، اخلاق حرفه ای و حقوق مردم کار کند تاکید کرد: امیدواریم در دوره جدید سازمان نظام پزشکی شاهد احیای جایگاه این سازمان در بین جامعه پزشکی باشیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha