شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۱
کد خبر: 68110
سلامت نیوز : این تراشه ها به نابینایان کمک می کنند تا حالت های چهره مانند لبخند را بشناسند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ؛ محققان تاکید دارند که وضوح بصری این ابزارهای جدید از وضوح بصری هر ایمپلنت چشمی دیگر بیشتر است.

این ایمپلنت که Alpha-IMS نام دارد طول و عرضی حدود سه میلیمتر و ضخامتی کمتر از 100 میکرون دارد که به طور متوسط از قطر یک تار موی انسان نازک تر است.

با این حال این ایمپلنت به رغم اندازه کوچکش به هزار و 500 آشکار ساز نوری مجهز می شود که پالس های الکتریکی را از طریق اعصاب بیمار عبور می دهد و یک تصویر هزار و 500 پیکسلی (وضوح تصویر) بی رنگ تولید می کند.

این در حالی است که سایر ایمپلنت های بصری تصاویری کمتر از 100 پیکسل ارائه می دهند.

این ایمپلنت در زیر شبکیه لایه داخلی چشم کار گذاشته می شود و از خارج قابل رویت نیست و برای بیماران بویژه مبتلا به ˈرتینیت پیگمانترˈ به کار می رود. رتینیت پیگمانتر یک گروه از بیماری های ارثی است که از هر چهار هزار نفر یک نفر در سراسر جهان به آن مبتلا می شود.

در اولین مطالعه بر روی این ایمپلنت، این ابزار به بیماران در خواندن ساعت، تشخیص هفت سایه خاکستری، مشاهده رومیزی، تشخیص سیب از موز و ترکیب حروف الفبا برای نوشتن لغات کمک کرد.

محققان هنوز در حال بررسی بهترین مکان برای کاشت این ایمپلنت و کشف بیمارانی هستند که بیشترین سود را از این ایمپلنت می برند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha