دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۹
کد خبر: 68337
سلامت نیوز :این دارو که  Kadcyla نام دارد و محصول شرکت Roche است در واقع ترکیبی از داروی هرسپتین با یک داروی شیمی درمانی قوی و یک ماده شیمیایی دیگر است که این دو دارو را بهم متصل نگه می دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ این ماده شیمیایی دارو را تا زمانی که به سلول سرطانی متصل نشود حفظ می کند سپس سم ضد سرطان را به آن وارد می سازد.

محققان سرطان شناس می گویند: این دارو گام مهمی به جلوست چرا که داروی بیشتری را به سرطان می رساند از سوی دیگر عوارض جانبی کمتری نسبت به شیمی درمانی های رایج به جا می گذارد.

"ملودی کوبلی" از مرکز پزشکی دانشگاه راش گفت: این آنتی بادی به دنبال سلول های سرطانی می گردد، وارد سلول شده و آن را از درون منفجر می کند. از این رو به بیمار آسیب نمی رساند و بیمار دچار ریزش مو، تهوع و استفراغ نمی شود.

وی که در ساخت این دارو نقش داشته معتقد است این شیوه درمان سرطان را متحول می کند.

FDA این درمان جدید را برای 20 درصد بیماران مبتلا به سرطان سینه که به شکل تهاجمی آن مبتلا هستند و به شیمی درمانی پاسخ نمی دهند تایید کرده است.

این دارو می تواند به بیمارانی که دچار مراحل پیشرفته و قابل گسترش سرطان به دیگر بخش های بدن مبتلا هستند کمک کند.

این بیماران تومورهایی دارند که میزان زیادی پروتئین HER-2 تولید می کنند. سرطان سینه دومین سرطان کشنده برای زنان است. بر اساس پیش بینی های صورت گرفته امسال در آمریکا بیش از 39 هزار زن جان خود را بر اثر ابتلا به این سرطان از دست خواهند داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha