یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۳
کد خبر: 68712
سلامت نیوز :  با عنایت به توجه ویژه مقام عظمای ولایت در خصوص سلامت و توصیه ایشان در این مورد، تمامی برنامه‌های سازمان بر محوریت این موضوع استوار خواهد بود، و تعامل مناسب و شایسته با سه قوه مقننه، مجریه و قضاییه نیز سال جهاد سلامت را رقم خواهد زد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبر پزشکی، دکتر عبدالرضا عزیزی افزود: برنامه‌های من در این دوره از فعالیت سازمان نظام پزشکی که به عنوان بزرگ‌ترین و قدرتمند‌ترین سازمان NGO در حوزه سلامت است، توجه به فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری در مبحث سلامت می‌باشد و نیز پرداختن به دیگر مواردی که از گذشته دغدغه من بوده و مرتبط با حوزه سلامت است.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه توجه خاصی به حفظ شرایط صنفی بودن و وظایف محول بر این سازمان، در برآورد خواسته‌های مردم در حوزه سلامت و همچنین همراهی و کمک به رفع مشکلات پزشکان و همه کسانی که به هر عنوان مرتبط با سازمان هستند دارد، اظهار داشت: وقتی در انتخابات بزرگ‌ترین سازمان غیر دولتی اما اثرگذار در حوزه سلامت پزشکان زیادی حضور می‌یابند آنرا نشان از تعصب و علاقه آنان به جامعه پزشکی می‌دانم، این احساس که در قالب خردجمعی نمود کرده است، وظیفه و مسئولیت اعضای منتخب را در این حوزه بیشتر خواهد کرد و همچنین حضور گسترده در انتخابات موجب شد که با شور و قدرت بیشتری به اهداف مورد نظر جامعه سلامت و پزشکان توجه داشته باشیم.

وی همچنین در بخش دیگر این گفت‌و‌گو با اشاره و تاکید بر مسئله بیمه عنوان کرد: نه تنها در کشور ما و همچنین سایر کشورهای اسلامی بلکه در تمامی دنیا مبحث بیمه یک اصل بوده و تاکید بر توسعه آن برای تأمین نیازهای مردم در حوزه سلامت بسیار پر اهمیت است. در کمیسیون اجتماعی این موضوع با جدیت پیگیری شده است، این کمیسیون با نظارت و بررسی دقیق در این خصوص با علاقه و جدیت، گامهای مثبت و ارزشمندی را برداشته است.

نماینده مردم شریف شیروان تصریح کرد: یکی دیگر از مهم‌ترین برنامه‌ها و اهداف من در این دوره از سازمان جلب اعتماد و فضای آرام و دور از تنش در سازمان و همچنین توجه به شرح وظایف و تقویت آن می‌باشد. باید جهت ارتقاء راندمان کیفی، مسئولیت‌ها و وظایفی که به دوش اعضاء است، منطبق با قوانین به آنچه رسالت اصلی تشکیل سازمان بوده است، جامهٔ عمل پوشاند.

عزیزی ادامه داد: از مهم‌ترین اشکالات همیشگی در سازمان کسری اعتبارات بطور مستمر بوده است. اعضای هیئت مدیره سازمان در تمامی دوره‌ها با این مشکل دست به گریبان بوده‌اند. اگر چه در همه دوره‌ها نسبت به دوره قبل متفاوت بوده، اما تخصیص و پیگیری این مصوبه با توجه به ظرف انتظارات جامعه برای توسعه سلامت حائز اهمیت است.برای مثال در سال ۹۱، اعتباری که باید دولت به سازمان نظان پزشکی می‌پرداخت بالغ بر ۸ میلیارد تومان بود که تاکنون ۴۰۰ میلیون تومان آن پرداخت شده است و بنده به جدیت پیگیر پرداخت مابقی آن از دولت هستم که طی دیدار‌ها و جلساتی که با معاون و شخص رییس جمهور داشته‌ام، امید به اختصاص این رقم در سال آتی را دارم.

منتخب حوزه شیروان و فاروج در انتخابات نظام پزشکی ادامه داد: یکی از دیگر از مهم‌ترین و جدی‌ترین برنامه‌هایی که می‌بایست در این دوره از نظام پزشکی مورد توجه قرار می‌گیرد «پزشک خانواده» است که به دلیل اهمیت توسعه آن در کشور به عنوان بخش عظیمی از برنامه‌هایی که مشکلات حوزه سلامت را مرتفع می‌سازد، حائز اهمیت بوده و بطور ویژه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: در راستای تحقق اهداف عنوان شده و در مسیر توجه و عنایت ویژه به فرمایش مقام معظم رهبری در حوزه سلامت باید با ایجاد تعامل با سه قوه محترم قضاییه، مجریه و مقننه و همچنین تمامی کمیسیون‌های مرتبط با حوزه سلامت در مجلس شورای اسلامی حتی کمیسیون کشاورزی و بودجه مسیر خدمت به این حوزه در جهت توسعه و شکوفایی سلامت مردم و تضمین برآورد. خواسته‌ها و مطالبات پزشکان در حوزه سلامت در سازمان ضرورت دارد. سلامت به عنوان زیربنایی‌ترین مبحث باید مورد توجه همه مسئولین قرار گیرد و این از مهم‌ترین وظایف سازمان است که به تبیین و پیگیری آن بپردازد.

وی اضافه کرد: همه مسئولان با هر عنوان در جهادی پیگیر و مخلصانه با تأسی از فرمایش مقام معظم رهبری و با تاکید بر سوگندی که یاد کرده‌اند باید در خدمت مردم، پزشکان و سلامت کشور باشند و در مسیر روشن رسیدن به جامعه آرمانی و سلامت که شایسته مردم عزیز کشورمان می‌باشد قدم برداشت، وحدت رویه، اجرایی شدن قوانین به صورت دقیق و صحیح و توجه به قانون و تعامل با دستگاه‌ها برای رفع مشکلات سلامت از مهم‌ترین برنامه‌های دیگر در این سازمان خواهد بود.

عزیزی خاطرنشان کرد: اولویت دیگر تاکید بر صنفی بودن سازمان است و باور این موضوع کمک بزرگی به حل مشکلات خواهد بود. فضای تخصصی این سازمان که با حضور نخبگان کشور از دیرباز شکل گرفته است، مهم بوده و باید در دستور کار قرار گیرد
تا برنامه ریزی خود را مبتنی بر در اختیار گرفتن تمامی استعداد و ظرفیت‌ها خود در راستای تحقق اهداف حوزه سلامت انجام دهد.

به گفته وی هر فردی می‌تواند آزادانه اندیشه سیاسی و گرایش به گروهی را داشته باشد و در واقع سیاست ورزی اشکالی ندارد، اما سیاست زدگی پذیرفته نیست، تمرکز اصلی می‌بایست بر فعالیت و تاکید در راستای تحقق اهداف حوزه سلامت باشد و باید تمامی عناصر و ظرفیت‌ها ابتدا در اختیار مسیر و با هدف رفع مشکلات مردم و برآوردن خواسته‌های پزشکان در حوزه سلامت باشد، می‌بایست به نفع مردم و جامعه پزشکان بر صنفی بودن این سازمان و دوری از سیاست زدگی اصرار داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha