سلامت نیوز : حسن ابوالقاسمی امروز در مراسم رونمایی از اولین دستگاه تشخیصی و تصویربرداری در کشور افزود: راه‌اندازی این دستگاه یک خدمت مکمل است و بیمارانی که برای تشخیص دقیق و در مورد اینکه تومور در بدن این افراد سرایت کرده دچار تردید می‌شوند با کمک این دستگاه به صورت دقیق تشخیص داده می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: تا قبل از این، بیماران ما به خارج از کشور اعزام می‌شدند و متحمل هزینه‌های بالایی می‌شدند بنابراین ترویج این تکنولوژی گران علاوه بر اینکه در کشور بسیار ضروری بود اما باید بدانیم که برای همه بیماران کاربرد ندارد بلکه با آموزش بالینی در دانشگاه‌های علوم پزشکی فقط برای افرادی استفاده شود که امکان تشخیص بیماری‌ آنها با سایر دستگاه‌‌ها ممکن نباشد.

ابوالقاسمی گفت: اگر ما فقط مسئول بیماران تهرانی بودیم کارمان سخت نبود اما  زمانی که بیماران در اقصی نقاط کشور به بن بست می‌رسند به این بیمارستان اعزام می‌شوند و هنگامی که دچار بیماری سل مقاوم  یا عفونت‌های ریه و مشکلات ریوی می شوند به این مرکز ارجاع داده می‌شود و این کار ما را سخت می‌کند.

ابوالقاسمی تصریح کرد: گاهی بیماری دست‌کاری شده و به درمان پاسخ نمی‌دهد و در این موقع به بیمارستان ما آورده می‌شود این موضوع کار ما را بسیار سخت می‌کند.

وی تصریح کرد: همچنین بسیاری از بیماران امکان پرداخت هزینه‌ها را از جیب ندارند و مراکز دیگر نیز به آن‌ا پاسخی نداده است بنابراین تنها پناهگاه این بیماران این مرکز می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha