سلامت نیوز: توصیه جدید محققان نشان می دهد مبارزه با تاکتیک های تبلیغاتی صنعت دخانیات در کشورهای فقیر دنیا اقدامی کلیدی در کاهش تعداد مرگ و میرهای ناشی از سرطان در دنیاست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، کارشناسان حاضر در اجلاس سازمان‌های سرطان در سراسر دنیا اعلام کردند سیگار و سایر اشکال دخانیات مهمترین عامل سنگین هزینه‌های سرطان بر دوش جهان هستند.

آنها از دولت‌ها خواستند که به سلامت مردمشان بیشتر از سود ناشی از دخانیات توجه کنند.

هارپال کومار از بنیاد خیریه تحقیقات سرطان بریتانیا در این مورد گفت: تعداد مبتلایان به سرطان در دنیا در حال افزایش است. اما اقدامات روشنی است که کشورهای می‌توانند با انجام آنان هم تعداد موارد ابتلا و هم تعداد موارد مرگ و میر را کاهش دهند.

به نوشته رویترز بر اساس گزارش منتشر شده این اقدامات شامل مالیات بیشتر بر دخانیات، الگو شدن کارکنان بهداشتی با سیگار نکشیدن، کم رنگ کردن عادت سیگار کشیدن و حمایت از کشورهای فقیر در برابر بازاریابی این صنعت است.

هر ساله نزدیک به 12.7 میلیون نفر در جهان به سرطان مبتلا می‌شوند و این بیماری هم اکنون علت 15 درصد مرگ و میر مردم جهان در سال است.

سازمان بهداشت جهانی پیش بینی کرده که تا سال 2030 تعداد مبتلایان به سرطان با 75 درصد افزایش روبرو شود که این افزایش در کشورهای فقیر سریعتر خواهد بود.

سیگار و دخانیات به عنوان عامل سرطان ریه – یکی از مرگبارترین اشکال سرطان – و افزایش احتمال ابتلا به سایر انواع سرطان‌ها مانند سرطان‌های گردنی، کلیه، پستان، پانکراس و روده شناسایی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha