یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۱
کد خبر: 69301
سلامت نیوز : اگر مشغله‌كاری و برنامه‌های پایان سال هنوز به شما اجازه نداده خانه‌تكانی كنید و خانه را برای میزبانی از سال نو آماده كنید، پیشنهاد می‌كنیم با ما همراه باشید تا در كوتاه‌ترین زمان ممكن بخش‌های مختلف خانه را تمیز و رویایی كنید.

  1. از دیوارهای خانه شروع كنید. اگر رنگ دیوارها روغنی است تركیبی از 3 لیتر آب گرم، یك قاشق غذاخوری آمونیاك و 2 قاشق غذاخوری مایع ظرف‌شویی آماده كنید و تمامی دیوارها را با كمك اسفنج و این ماده به‌خوبی بشویید. برای استفاده از این مخلوط حتما از دستكش استفاده كنید.

  2. اگر روی دیوار‌ها با لك مدادرنگی روبه‌رو شدید فورا یك لایه باریك خمیردندان روی لك بگذارید و پس از یك دقیقه آن را خوب پاك كنید.

  3. درصورتی كه لكه‌های باقی‌مانده روی دیوار مربوط به مداد آرایشی یا مدادشمعی فرزندان‌تان است از یك پنبه آغشته به روغن بچه كمك بگیرید و آن را به‌خوبی مالش دهید.

  4. برای پاك‌كردن و برق انداختن شیشه‌ها می‌توانید از دستمال‌های بدون پرز استفاده كنید و با كمك اسپری‌های شیشه‌شور سطح شیشه‌ها را از بیرون و داخل پاك كنید. در آخرین مرحله مقداری سركه سفید را روی دستمالی بدون پرز اسپری كرده و از آن برای درخشان‌شدن شیشه‌ها استفاده كنید.

  5. اگر حشره‌ها روی شیشه اتاق‌تان لكه‌های زرد‌رنگ باقی گذاشتند می‌توانید با یك چای كیسه‌ای خیس كرده در آب سرد این لكه را برطرف كنید. كافی است چای كیسه‌ای را روی لكه‌ها بكشید.

  6. پس از این مرحله به سراغ كفپوش بروید؛ ابتدا لكه‌گیری كنید و درصورتی كه لكه آدامس، جوهر یا سفیدك روی سطح زمین است با كمك محلول آب و سركه سفید آن را از بین ببرید و سپس با كمك كف‌شوی مناسب زمین را برق بیندازید.

  7. پس از اتاق نشیمن به سراغ آشپزخانه بروید و با مخلوط آب و سركه تمامی سطح كابینت‌ها و درزهای آن را با دستمال و فرچه نرم پاك كنید. به این‌ترتیب هیچ آلودگی و جرمی را در سال آینده در آشپزخانه‌تان نخواهید داشت.

  8. برای شست‌وشوی سینك مراقب باشید از مواد شوینده شیمیایی قوی استفاده نكنید، زیرا سطح سینك شما را كدر و تیره می‌كند. برای تمیزكردن سینك، بهترین كار استفاده از مخلوط آب و جوش شیرین است.

  9. برای شست‌وشوی سینك چینی، بهترین روش استفاده از مخلوط پودر رخت‌شویی و آب است. این مخلوط را با اسفنج متوسط (نه نرم و نه زبر) روی سینك بكشید.

  10. برای تمیزكردن داخل یخچال از محلول جوش شیرین و آب كمك بگیرید تا علاوه بر پاكیزگی، بوی نامطبوع یخچال را نیز از بین ببرد .

منبع : برترین ها

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha