دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۷
کد خبر: 69418

به تدریج روند ترخیص داروهایی که در گمرک مانده و شامل داروهای بیماران خاص،داروهای معمولی،مواد اولیه و تجهیزات است. در حال انجام است و خوشبختانه ارز مورد نیاز آنها تأمین شد.

داروهای در گمرک مانده ترخیص شدند

سلامت نیوز : احمد شیبانی در گفت و گو با فارس افزود: به تدریج روند ترخیص داروهایی که در گمرک مانده و شامل داروهای بیماران خاص،داروهای معمولی،مواد اولیه و تجهیزات است. در حال انجام است و خوشبختانه ارز مورد نیاز آنها تأمین شد.

وی ادامه داد: ماندن انواع این داروها در گمرک امری طبیعی است و به محض اینکه بانک کارگزار ارز مورد نیاز را تأمین کند،این داروها وارد کشور می‌شوند.

رئیس سازمان غذا ودارو گفت: مشکلی که برای ترخیص این اقلام دارویی وجود داشت مشکل ارزی است اما به تدریج هماهنگی‌های لازم انجام شده و این اقلام درحال ترخیص هستند.

شیبانی گفت: میزان ارز مورد نیاز برای ترخیص این اقلام مشخص نیست.

وی ادامه داد: مشکل پیش آمده ربطی به تحریم‌ها ندارد و به محض ترخیص از گمرک به شرکتهای توزیع دارویی داده می‌شود تا سریعاً در بازار تزریق شود.

این در حالی است که سرپرست وزارت بهداشت در روزهای اخیر در مورد ترخیص نشدن 140 میلیون دلار دارو از گمرک گفته بود: اطلاعی از مبلغ داروهایی که در گمرک مانده ندارم ولی این را می‌‌دانم که 140 میلیون دلار نیست.

وی ادامه داد: به دنبال آن هستیم تا داروها از گمرک ترخیص شود ولی ابتدا باید ارز آن مشخص شود چرا که واردکننده نمی‌تواند جنس خود را قبل از اینکه ارز دارویی تعیین شود ترخیص کند.

طریقت منفرد گفته بود سرعت بخشیدن به ترخیص داروها از گمرک به چند نهاد مربوط می‌شود و بانک مرکزی به تنهایی نمی‌تواند ترخیص داروها از گمرک را تضمین کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha