چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۲
کد خبر: 69637

سلامت نیوز : متخصصان چشم پزشکی مدت‌ها تصور می‌کردند کمبود اسیدهای چرب در سلول‌های گیرنده نوری عامل نابینایی در کودکان مبتلا به بیماری چشمی استارگات نوع 3 است اما کارشناسان علوم پزشکی دانشگاه «اوتا» در مطالعه جدیدی دریافتند که این فاکتور نقشی در نابینایی کودکان مبتلا به این بیماری علاج ناپذیر ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛  دیوید کریزاج یکی از متخصصان این مطالعه گفت: با بررسی تعدادی موش که در سلول‌های گیرنده نوری خود با کمبود اسیدهای چرب مواجه هستند، متوجه شدند میزان دید آنها طبیعی است.

بیماری استارگات نوعی عارضه تخریب نقطه ماکولای چشم است که از هر 10 هزار کودک یک تن به این بیماری مبتلا می شود. در حال حاضر درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد اما شواهد پزشکی نشان می دهد که مصرف مکمل‌های غذایی و نیز محافظت مناسب از چشم در برابر اشعه‌های UV می‌تواند پیشرفت بیماری را کندتر سازد.

تاکنون سه نوع از این بیماری شناخته شده که توسط سه جهش ژنی متفاوت ایجاد می‌شوند و نوع سوم آن نمونه بسیار نادری است که با جهش در ژن ELOVL4 بروز می کند.

ELOVL4 ژنی است که آنزیم‌ها را رمز‌گذاری می‌کند و باعث می‌شود تا اسیدهای چرب موجود در مواد غذایی دریافتی به شکلی درآید که در غشای سلولی ادغام شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha