سلامت نیوز : یک متخصص طب فیزیکی و توان بخشی با بیان اینکه باید در فواصل کاری حتما زمانی را به استراحت اختصاص داد، گفت: پس از حداکثر یک ساعت فعالیت و کار در منزل ضرورت دارد تا دقایقی را به دراز کشیدن اختصاص دهید.

دکترهادی شجاعی در گفت وگو با ایسنا ، با اشاره به اینکه برای حفظ سلامت بدن باید هنگام خانه تکانی در انجام امور منزل برنامه ریزی و مدیریت خاصی اعمال شود، گفت: کارها باید به نوبت و به تدریج انجام شود.

این متخصص طب فیزیکی و توان بخشی با تاکید بر اینکه باید در فواصل کاری حتما زمانی را باید به استراحت اختصاص داد، یادآور شد: پس از حداکثر یک ساعت فعالیت و کار در منزل ضرورت دارد، دقایقی را به استراحت کردن به صورت دراز کشیدن اختصاص دهید.

دکتر شجاعی با تاکید بر اهمیت حفظ وضعیت طبیعی و صحیح ستون مهره‌ها در زمان استراحت گفت: همانگونه که در انجام فعالیت‌های مختلف باید وضعیت طبیعی و صحیح ستون مهره‌ها حفظ شود، پس از خستگی ناشی از کار و استراحت روی راحتی و تماشای تلویزیون و یا صرف غذا نیز باید وضعیت طبیعی ستون مهره‌ها خصوصا مهره‌های گردنی که هنگام انجام کار فشار زیادی را تحمل می‌کنند در وضعیتی کاملا مناسب قرار گیرد.

وی تصریح کرد: هنگام کار و استراحت باید ستون فقرات در وضعیتی باشد که گوش‌ها، شانه‌ها و مفاصل ران ولگن در یک سطح قرار گیرند به گونه‌ای که ستون فقرات سه قوس گردنی، پشتی و کمری خود را حفظ کرده، مهره‌های کمر نیز در حالت کشیده و آزاد نه خمیده و تحت فشار قرار گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha