سلامت نیوز :  رئیس انجمن داروسازان ایران، وضعیت پرداخت مطالبات داروخانه ها توسط بیمه ها را تا حدود زیادی قابل قبول دانست.

دکتر رهبر مژدهی آذر در گفتگو با مهر اظهارداشت: هر سه سازمان بیمه خدمات درمانی، تامین اجتماعی و نیروهای مسلح، تا آذر 91 مطالبات داروخانه ها را پرداخت کرده اند و امیدواریم این روند به همین شکل ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به اعلام تعرفه های خدمات درمانی در بخش خصوصی، گفت: امیدواریم تعرفه داروخانه ها نیز بر اساس تعرفه بخش خصوصی اعلام شود. آنطور که شنیده ایم، وزیر بهداشت با افزایش 29 درصدی تعرفه داروخانه ها موافقت کرده و منتظر ابلاغ آن هستیم.

به گفته مژدهی آذر، با افزایش 29 درصدی تعرفه داروخانه ها، رقم 1000 تومان به 1300 تومان افزایش می یابد.

رئیس انجمن داروسازان ایران در ادامه به مهمترین چالش و مشکل پیش روی داروسازان و داروخانه های کشور اشاره کرد و افزود: سیستم داروخانه داری در ایران نیازمند یک تغییر و تحول است. در حال حاضر در تهران با انباشت داروخانه مواجه ایم به طوریکه 200 تا 300 داروخانه مازاد نسبت به جمعیت پایتخت داریم. اما در برخی از استانهای محروم کشور، تعداد داروخانه ها به حد نصاب لازم بر اساس جمعیت نرسیده و کسی هم حاضر نیست در این نقاط داروخانه تاسیس کند.

وی با اشاره به فارغ التحصیلان داروسازی که با مدرک دکترا در داروخانه ها حضور می یابند، گفت: متاسفانه خدماتی که در حال حاضر به مردم ارائه می شود، آنطور که باید و شاید نتوانسته رضایتمندی مردم و داروسازان را فراهم کند. از همین رو، باید شرایطی فراهم شود که بتوان از تحصیلات داروسازان در ارائه تسهیلات به مردم، حداکثر بهره را برد.

مژدهی آذر از تهیه پروتکلی برای ارائه به فرهنگستان علوم پزشکی کشور خبر داد و افزود: بر اساس این پروتکل، وظایفی برای دولت و انجمن داروسازان تعریف شده که بتوان شرایط مناسبی را در داروخانه های کشور فراهم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha