سلامت نیوز :  دکتر منصوره تقاء با اشاره به برگزاری بیستمین کنگره سالانه نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران از تاریخ نهم تا سیزدهم اردیبهشت ماه سال آینده در محل هتل المپیک تهران در معرفی شایع‌ترین بیماریهای مغز و اعصاب گفت: اختلالات عروقی یا همان سکته‌های مغزی شایع‌ترین بیماری مغز و اعصاب هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا ؛ وی ادامه داد: سکته‌های مغزی بیشتر در افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای نظیر فشار، قند و چربی خون بالا دارند و یا مبتلا به بیماری قلبی هستند، شیوع دارد.تقاء تصریح کرد: البته ام‌ اس شایع‌ترین بیماری مغز و اعصاب در سنین جوانی است و حدود 60 هزار مبتلا در کشور داریم.

عضو هیئت مدیره انجمن علمی مغز و اعصاب ایران همچنین به شیوع بالای صرع در جامعه اشاره کرد و گفت: به طور میانگین در دنیا از هر 100 نفر یکی مبتلا به صرع است.

دبیر بیستمین کنگره سالانه نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران درباره جایگاه ایران در تشخیص و درمان بیماری های مغز و اعصاب تاکید کرد: ایران در بین کشورهای منطقه جزو چند کشور اول هم در تشخیص و هم درمان بیماری‌های مغز و اعصاب است.

وی افزود: در ارتباط با کشورهای توسعه یافته نیز از نظر علم و دانش پزشکان، درجه بسیار خوبی داریم. اما از نظر کارهای آزمایشگاهی بخصوص در قسمت نوروژنتیک هنوز خیلی توانمند نیستیم. البته نباید ناگفته بماند که پیشرفت های خوبی طی چند سال اخیر در حوزه نوروژنتیک حاصل شده است.

این متخصص بیماریهای مغزو اعصاب همچنین با اشاره به اینکه بیماریهای دارای زمینه ارثی که تعداد زیادی از آنها در گروه اختلالات متابولیک قرار می گیرند، جای پیشرفت فراوانی دارند، گفت: در این زمینه متخصصان زیادی نداریم و لازم است تحقیقات بیشتری در این حیطه انجام شود.

بر اساس این گزارش، بیستمین کنگره نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران از 10 تا 13 اردیبهشت سال 92 و با حضور متخصصان نورولوژی از سراسر کشور در هتل المپیک تهران برگزار می شود. علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 2 و66348571- 021 تماس حاصل نموده و یا به سایت اینترنتی www.iraneurologycongress.com مراجعه کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha