سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۸

سلامت نیوز : مدیرکل سلامت شهرداری تهران با بیان اینکه از هر پنج ایرانی یک نفر به فشار خون مبتلاست، گفت: به طور کلی 50 درصد از افراد مبتلا به فشار خون، از این موضوع اطلاع ندارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ گلمکانی در جریان پانصد و سی و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران ضمن ارائه گزارشی درباره اقدامات صورت گرفته در هفته سلامت، اظهار کرد: سالانه 8.5 میلیون نفر در سراسر جهان به دلیل فشار خون قربانی می‌شوند. در کشور ما نیز، از هر پنج نفر، یک نفر به فشار خون مبتلاست و به طور کلی 50 درصد از افراد کشور از ابتلای خود به فشار خون اطلاع دارند.

وی با بیان اینکه تنها 50 درصد از افراد مبتلا به فشار خون دارو مصرف می‌کنند، افزود: بقیه افراد مبتلا از نسخه‌های درمانی استفاده نمی‌کنند.

وی به برنامه‌های شهرداری تهران در هفته سلامت اشاره کرد و گفت: در تمامی مناطق شهرداری دهکده‌های سلامت دایر است و تاکنون 3000 مورد اجرای کمک‌های اولیه در سطح مناطق برگزار شده است.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران از استقرار پایگاه‌های سلامت در نماز جمعه هفته آینده تهران نیز خبر داد.

در ادامه این جلسه، دکتر زالی استاد دانشگاه با بیان اینکه در کشور ما 75 درصد از مبتلایان به فشار خون در مدار درمانی قرار نگرفته‌اند.

به گفته وی، روزانه بالغ بر 370 مرگ در کشور را تجربه می‌کنیم که 90 درصد آن مربوط به مشکلات قلب و عروق بوده و از این تعداد حدود 50 درصد مبتلا به فشار خون هستند.

احمد مسجدجامعی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، در این باره اظهار کرد: سلامتی را فقط نباید مختص ورزش و اقدامات فردی دانست، بلکه باید نسبت به انجام اقدامات کلی در شهر مانند از بین رفتن آلودگی هوا برنامه‌ریزی کرد.

وی به مصوبه شورای شهر تهران مبنی بر سنجش عدالت در شهر اشاره کرد و گفت: در شهر باید عدالت از جمله عدالت در سلامت مورد بررسی قرار بگیرد.

در ادامه این جلسه، معصومه آباد عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، خاطرنشان کرد: منشاء بعضی از بیماری‌های روانی عوامل اجتماعی در سطح شهر است. فشار خون در شعار امسال بهداشت جهانی ذکر شده است و علاوه بر این، سونامی سرطان رتبه مرگ و میر را تغییر داده و در سال گذشته سرطان منجر به فوت بیشتر از موارد قلبی و عروقی بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha