عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تأکید بر اینکه تخصیص ارز مبادله‌‌ای برای خرید دارو و به تبع‌ آن افزایش قیمت دارو سلامت مردم را به خطر می‌اندازد، گفت: مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی به جای اجرای اقدامات غیرکارشناسی، نخست فضای موجود حوزه سلامت را بهبود بخشند.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تأکید بر اینکه تخصیص ارز مبادله‌‌ای برای خرید دارو و به تبع‌ آن افزایش قیمت دارو سلامت مردم را به خطر می‌اندازد، گفت: مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی به جای اجرای اقدامات غیرکارشناسی، نخست فضای موجود حوزه سلامت را بهبود بخشند.

 محمدحسین قربانی در گفت‌ وگو با خانه ملت، با انتقاد از اقدامات اخیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی در حذف ارز مرجع برای واردات دارو و اختصاص ارز مبادله‌ای به این حوزه، گفت: به‌طور حتم این تصمیمات خلاف سیاست‌های حوزه بهداشت و درمان کشور است و به حوزه سلامت آسیب می‌زند.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه هم اکنون بیماران برای تأمین دارو به‌ویژه داروهای خاص با مشکلات بسیاری روبرو هستند، افزود: به‌طور حتم تصمیمات اتخاذ شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی در زمینه حذف ارز مرجع برای واردات دارو غیرکارشناسی است، از این رو پیشنهاد می‌کنم که مسئولان این وزارتخانه سری به داروخانه‌ها زده و قیمت کنونی دارو را جویا شوند.

وی با اعلام اینکه متأسفانه به‌علت نبود برنامه‌ریزی و سوء مدیریت در چند ماه اخیر قیمت دارو به‌ویژه داروهای خاص افزایش چند برابری داشته است، یادآور شد: معلوم نیست که مردم از چه منبعی هزینه خرید چند قلم دارو را باید به دست آورند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید بر اینکه تخصیص ارز مبادله‌‌ای برای خرید دارو و به تبع‌ آن افزایش قیمت دارو سلامت مردم کشور را به خطر می‌اندازد، تصریح کرد: مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی به جای اجرای این اقدامات غیرکارشناسی، نخست فضای موجود حوزه سلامت را بهبود ببخشند.

قربانی با اعلام اینکه واقعی کردن قیمت محصولات حوزه سلامت امری ضروری است اما باید زمینه کاهش فشار بر مردم فراهم شود، گفت: در شرایط کنونی افزایش هر میزان قیمت دارو تنها به ضرر مردم بوده و این امر تنها بر بیماران فشار می‌آورد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ضرورت دارد وزیر بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی در تصمیمات اخیرش درباره حذف ارز مرجع دارو تجدید نظر کند، افزود:‌ به‌‌طور حتم حذف ارز مرجع از حوزه دارو به صلاح سلامت کشور نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha