سلامت نیوز : ابوالحسن فقیه عصر امروز در دیدار با تاداترو کونوئه رئیس فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های ملی صلیب‌سرخ و هلال احمر در مورد آخرین وضعیت امدادرسانی در بلایا و اقدامات بشردوستانه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ فقیه در تشریح مذاکرات صورت گرفته در جمع خبرنگاران اظهارداشت: چالش‌های پیش‌روی فدراسیون بین‌المللی صلیب‌سرخ همکاری بیشتر برای حل بحران سوریه، جذب و نگهداری جوانان و داوطلبان از جمله مسائلی بود که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی همچنین با تأکید بر اینکه هماهنگی‌ها بین نهضت‌های داخلی جمعیت‌های ملی و هلال‌احمر خوب نیست، افزود: قطعاً کمیته، فدراسیون و جمعیت‌های درگیر،‌هرکدام ساز خود را می‌زنند و باید سعی کنیم تا هماهنگی در داخل نهضت‌ها ایجاد کنیم تا این هماهنگی‌ها به مرور به داخل کشورها نیز ورود کند.

در ادامه این نشست تاداترو کونوئه، رئیس فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های ملی صلیب‌سرخ و هلال احمر و رئیس جمعیت صلیب‌سرخ ژاپن در پاسخ به خبرنگار فارس، مبنی بر اینکه ژاپن چه اقداماتی را در برابر مقاوم سازی در برابر زلزله انجام داده، اظهار داشت: با توجه به موقعیت و سطحی که هر ساختمان قرار گرفته، ساختمانها را مقاوم‌سازی کرده‌ایم اما نباید فراموش کرد که به دلیل مسطح بودن سطح مجموعه جزایر ژاپن، وقوع سونامی از جمله مهمترین مشکلات ما است.

وی ادامه داد: در دو سال اخیر با وجود آنکه موج شکن‌هایی را در سواحل پیش‌بینی کرده بودیم اما موجهایی به طول 45 متر، ساختمانهای ما را تخریب کرد و تاکنون نتوانسته‌ایم سیاست واحدی را برای ساماندهی این مناطق اتخاذ کنیم چرا که ساکنان منطقه حاضر به جابه‌جایی نیستند.

به گفته رئیس صلیب‌سرخ ژاپن، در 10 سال اخیر تفاهمنامه‌ای بین ایران و ژاپن برای تبادل اطلاعات و همکاری امضاء شده که پیشرفت چندانی نداشته و محدود بوده است که امیدواریم از این به بعد بتوانیم این همکاری‌ها را به طور جدی ادامه دهیم.

کونوئه سطح امدادرسانی جمعیت هلال‌احمر ایران را مثبت ارزیابی کرد و گفت: بر اساس مشاهدات و گزارش‌های رسمی بین‌المللی، جمعیت هلال‌احمر ایران یکی از قویترین جمعیت‌های ملی محسوب می‌شود که تربیت داوطلبان جوان و تولید اقلام امدادی مانند چادر در داخل کشور به پیشرفت و توسعه این جمعیت کمک زیادی کرده است.

وی در مورد سرعت امداد رسانی و مشکلات پیش‌روی آن گفت: با توجه به موقعیتی که هر کشور در آن قرار گرفته، همواره موانعی برای امداد رسانی وجود دارد، از طرفی یکسری حوادث غیرمترقبه مانند زلزله برای مردم جذابیت بیشتری دارد و رسانه‌ها هم بیشتر به آن می‌پردازند اما برخی حوادث مانند قحطی و خشکسالی که در آفریقا رخ داده، کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد که این امر مشکل اصلی و دغدغه ما است.

رئیس جمعیت صلیب‌سرخ ژاپن با بیان اینکه توجه و عواطف همگان به بحث امداد و حوادث اضطراری یکی از سرفصل‌های پیش‌رو برشمرد و گفت:در این راستا باید به ظرفیتهای جوامع محلی و مردم توجه کنیم چرا که با تقویت ظرفیت جوانان و مردم و در حقیقت آموزش آنها می‌توانیم در بروز بلایا استفاده کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha