سلامت نیوز : بهرام عین اللهی،امروز در نشست خبری که در محل دفتر معاونت آموزشی وزارت بهداشت برگزار شد،از اضافه شدن 8 دانشگاه علوم پزشکی به دانشگاه‌های تیپ یک خبر داد و گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی یزد، مازندران، بقیة‌الله، زنجان، همدان، کرمانشاه، زاهدان و کاشان تیپ یک شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ عین‌اللهی گفت: نیروهای متخصص و گسترش رشته‌های آموزشی نسبت به قبل از انقلاب بسیار ارتقاء یافته است به همین دلیل در شورای گسترش وزارت بهداشت در 28 اسفند سال گذشته تصویب شد که 8 دانشگاه دیگر به تیپ یک بپیوندد.

وی افزود: در شورای گسترش تصویب شد که دانشگاه‌هایی که سابقه بیش از 20 سال فعالیت دارند و شاخص هرم هیئت علمی آنها 20 درصد شامل دانشیار و استاد است و هیئت ممیزه دارند، 10 رشته تخصصی داشته و 5 دوره فارغ‌التحصیلی در این رشته‌ها داشته باشند می‌توانند به دانشگاه تیپ یک بپیوندند.

* رتبه‌بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی ظرف 2 سال آینده

معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: بدین ترتیب سایر دانشگاه‌ها تیپ دو محسوب می‌شوند و دیگر دانشگاه تیپ سه نداریم اما به دلیل اینکه در دنیا رتبه‌بندی دانشگاهی وجود دارد قرار شده ظرف 2 سال سیستم رتبه‌بندی را راه‌اندازی کنیم تا تیپ یک و دو دیگر در دانشگاه‌ها مطرح نباشد.

* افزایش 50 درصدی حقوق دستیاران تخصصی

عین‌اللهی گفت: امسال در نشست آموزش پزشکی تخصصی مصوب شد، حقوق دستیاران پزشکی 1.5 برابر شود چرا که آنها رکن مهمی در حوزه سلامت هستند در حال حاضر حقوق آنها 630 هزار تومان است که به یک میلیون تومان افزایش می‌یابد.

وی افزود: این مصوبه اسفند است و باید از فروردین اجرا شود علاوه بر آن افزایش وام مسکن و برخورداری از بیمه‌های خدمات درمانی و تأمین اجتماعی از دیگر مصوبات این نشست بوده است.

* اعلام نتایج آزمون دستیاری فوق‌تخصصی پایان این هفته

وی از اعلام نتایج آزمون دستیاری فوق‌تخصصی در پایان این هفته خبر داد و گفت: از میان حدود 500 داوطلب 284 نفر را پذیرش می‌کنیم که از این تعداد 112 نفر زن و 172 نفر مرد خواهند بود.

* غفلت در راه‌اندازی رشته ژورنالیسم پزشکی

عین‌اللهی تصریح کرد: متأسفانه در بحث بین رشته‌ای غفلت کرده‌ایم که رشته پزشک رسانه‌ای و ژورنالیسم پزشکی از رشته‌هایی است که در دنیا مطرح است اما در کشور بنا به دلایلی هنوز اجرایی نشده است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد راه‌اندازی رشته ژورنالیسم پزشکی در مراحل تدوین هنوز مانده است و چنانچه در شورای برنامه‌ریزی مطرح شود وارد مرحله تدوین و راه‌اندازی رشته خواهد شد.

* ادغام 2 دانشگاه علوم پزشکی برای ارتقای علمی تهران نبود

معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: اینکه گفته می‌شود ادغام دانشگاه علوم پزشکی ایران با تهران به دلیل افزایش رتبه‌بندی دانشگاه تهران بوده است اشتباه است چرا که بسیاری از شاخص‌های رتبه‌بندی دنیا در کشور اجرا نمی‌شود. ساختار ما سنجش متمرکز دارد و اگر بر اساس انتشار مقاله و تعداد اعضای هیئت علمی سنجیده شود باز هم مبنای علمی ندارد چرا که 700 عضو هیئت علمی از دانشگاه ایران به تهران اضافه شد اما رنکینگ دانشگاه تفاوتی نکرد.

وی ادامه داد: در بحث عدالت آموزشی آنچه که مهم است رسیدگی به مناطق محروم است و در بحث مدیریت و رهبری دانشگاه‌های علوم پزشکی مهمترین رکن استاد است بنابراین اساتید دانشگاه علوم پزشکی ایران رضایتی به ادغام نداشتند و ادغام در سطح مدیریتی انجام شد.

وی ادامه داد: در حوزه بیمارستان‌ها ادغامی انجام نشده بود به طوری که بیمارستان شفایحیائیان و شریعتی هیچ وقت هماهنگ نشده‌اند. مقاومت بالقوه در درون 2 دانشگاه وجود داشته است. این باعث شد بیش از 500 نفر از اساتید بالینی و رده بالا رأی به احیا بدهند.

* دانشجویان با کد تهران دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند

عین‌اللهی افزود: بنابراین دانشجویانی که کد ورودی دانشگاه علوم پزشکی تهران را دارند دانشجوی این دانشگاه محسوب می‌شوند و این مصوبه شامل ورودی های سال‌های 90 و 91 است و در صورتی که دانشگاه علوم پزشکی تهران درخواست کمک کند می‌تواند از فضا و امکانات دانشگاه علوم پزشکی ایران و شهید بهشتی استفاده کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha