سلامت نیوز : یک متخصص پوست و مو با اشاره به اینکه افراد دارای حساسیت‌های پوستی و آلرژی بیشتر در معرض عوارض ناشی از خالکوبی هستند، گفت: افرادی که به عمل خالکوبی دست می زنند تحت شرایط خاص روانی به این کار روی می‌آورند و بعد از رهایی از آن شرایط از کار خود پشیمان شده و سپس به فکر از بین بردن خال‌های حک شده بر روی بدن خود می‌افتند که این کار نیز بسیار سخت‌تر از ایجاد آن روی پوست است.

دکتر علیرضا فیروز در گفت وگو با ایسنا ، با بیان اینکه امروزه تاتو یا خالکوبی رواج زیادی به خصوص در بین جوانان پیدا کرده است، اظهار داشت: خالکوبی ایجاد نقش‌های دائمی یا حداقل با ماندگاری طولانی از طریق مواد رنگی یا یک منشا خارجی روی بدن است که در اغلب موارد افراد به دلیل داشتن جنبه زیبایی از این روش استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه خالکوبی روی بدن موجب بروز بیماری در افراد می شود، تصریح کرد: رنگ یا سوزن‌های آلوده مورد استفاده در تاتو منجر به بروز بیماری‌های عفونی همچون ایدز، هپاتیت، تبخال و جذام خواهد شد که البته با رعایت نکات بهداشتی امکان انتقال این بیماری در افراد وجود ندارد.

این متخصص پوست و مو با اشاره به اینکه ظهور حساسیت‌های پوستی در افراد قبل از انجام عمل خالکوبی قابل پیش بینی نیست، گفت: سیستم ایمنی بدن برخی از افراد در برابر مواد رنگی خارجی که در خالکوبی‌ها مورد استفاده قرار می گیرد از خود واکنش نشان می دهد که به خصوص در تاتوهای آرایشی این حساسیت‌ها به وفور دیده می شود و این حساسیت‌ها به شکل قرمزی و خارش پوست خود را نشان می دهد که البته به رعایت نکات بهداشتی هیچ ربطی ندارد.

دکتر فیروز با بیان اینکه افراد دارای حساسیت‌های پوستی و آلرژی بیشتر در معرض عوارض ناشی از خالکوبی قرار دارند، افزود: بیشتر افرادی که دست به عمل خالکوبی می زنند تحت شرایط خاص روانی این کار را انجام می دهند و بعد از رهایی از آن شرایط از کار خود پشیمان می شوند و سپس به فکر از بین بردن خال های حک شده روی بدن خود می افتند که این کار نیز بسیار سخت تر از ایجاد آن روی پوست است.

وی با بیان این مطلب که لیزر در از بین بردن تمام خالکوبی‌ها موثر نیست، اظهار داشت: لیزر قادر به از بین بردن تاتوهای آبی تیره و سیاه است و تاثیر آن بر تاتوهای زرد، سبز و قرمز کمتر است که البته این کار به نوع ماده رنگی به کار رفته در خالکوبی و اینکه تا چه عمقی از پوست از مواد استفاده شده است بستگی دارد.

این متخصص پوست و مو در پایان افراد را به دوری از انجام خالکوبی توصیه کرد و یادآور شد: افرادی که دارای حساسیت های پوستی و بیماری‌های آلرژی هستند باید از انجام تاتو اجتناب کنند که عوارض ناشی از این عمل بیشتر از انجام آن خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha