سلامت نیوز: جامع ترین کتاب اطلس بیماری های نادر همزمان در بیست وششمین نمایشگاه  بین المللی کتاب تهران عرضه خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از نادرنیوز؛ جامع ترین کتاب اطلس رنگی راهنمای بیماری های نادر, به همت بنیاد بیماری‌های نادر و نیز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ارومیه منتشر شده است. این کتاب  به منظور معرفی ماهیت ژنتیکی بیماری های نادر وعلل بروز این بیماری ها تهیه شده است ودرنمایشگاه کتاب امسال عرضه خواهد شد.دراین اطلس انواع مختلف بیماری های نادر با ذکر اسامی مختلف آن ,شیوع و همه‌گیری شناسی، علل بیماری، علائم ناشی از بیماری، روش‌های تشخیص و درمان و ... گردآوری‌شده است.
 
حضورفعال بنیاد بیماری های نادردرنمایشگاه امسال

 
بنیاد بیماری های نادر با هدف افزایش سطح آگاهی بیماران وهمچنین ارائه کمک های تشخیصی ودرمانی وهمکاری با جامعه پزشکی کشور دربیست وششمین  نمایشگاه کتاب حضور خواهد داشت .
براین اساس , علاقه مندان می توانند جهت بازدید وآشنایی بیشتر با فعالیت ها و خدمات بنیاد بیماریهای نادر به غرفه شماره 30 بخش ادارات نمایشگاه کتاب مراجعه کنند.
همچنین کتابهای منتشر شده توسط بنیاد بیماریهای نادر تحت عنوان "اطلس رنگی راهنمای بیماریهای نادر" و کتاب "ناگفته های 12000 بیمار نادر" در این نمایشگاه عرضه و در اختیار خوانندگان قرار خواهد گرفت .
 
کتاب ناگفته های 12000 بیمار نادر

 
کتاب " ناگفته های 12000 بیمار نادر" , نتیجه 5 سال مطالعه  وضعیت بیماران نادر اروپا در خصوص تشخیص و درمان این دست از بیماری ها است که ازطریق  جمع آوری 12هزار فرم تکمیل شده از بین 50 هزار  فرم توزیعی در طول مطالعه بدست آمده است.
این کتاب مذکور  توسط بنیاد بیماری های نادر اروپا به چاپ رسیده است و به همت بنیاد بیماری های نادر ایران ترجمه و در 300صفحه رنگی منتشر شده است. در این کتاب ابتدا به بررسی وضعیت تشخیصی، اجتماعی به تفکیک هر بیماری در کشورهای اتحادیه اروپا پرداخته شده است و سپس در رویکردی متفاوت، وضعیت هر کشور در خصوص بیماری های نادر مورد بررسی قرار گرفته است. عواید حاصل از درآمد فروش کتابها در اختیار بیماران نادر سراسر کشور قرار خواهد گرفت .
گفتنی است بیست وششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ازروزچهارشنبه 11 تا 21 از ساعت 9تا20  اردیبهشت پذیرای علاقه مندان خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha