یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۶
کد خبر: 72990

سلامت نیوز : مدیر گروه بیماری‌های غیرواگیر در معاونت بهداشتی این دانشگاه با بیان این مطلب اظهار داشت: فشار خون بالا در اغلب موارد بدون علامت است و خود را با عوارض قلبی، مغزی، کلیوی و چشمی نشان می‌دهد و از سویی، یکی از عوامل خطر اصلی بیماری‌های غیر واگیر از جمله بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت و سرطان، چاقی و اضافه وزن است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ بهمن ناظم‌زادگان افزود: بر همین اساس، سازمان نظام پرستاری با همکاری واحد غیرواگیر معاونت بهداشتی، معاونت درمان، دانشکده پرستاری مامایی، استانداری و تمام ارگان‌ها، نهادها و سازمان‌ها، تمام شهروندان بالای 30 سال استان فارس را مورد سنجش فشار خون و نمایه توده بدنی قرار می‌دهد تا در صورت داشتن فشار خون بالا، اضافه وزن و یا چاقی، در مراقبت پزشک قرار گیرند.

وی ابراز داشت: این طرح از 14 تا 19 اردیبهشت ماه جاری در تمام مراکز بهداشتی درمانی، پایگاه‌های بهداشتی، بیمارستان‌ها، فرهنگ‌سراها، حرم مطهر حضرت شاه‌چراغ (ع) و حرم مطهر حضرت سید علاءالدین حسین (ع) و اداره‌های تمام شهرستان‌ها انجام می‌شود.

ناظم‌زادگان اذعان داشت: به همراه داشتن کارت ملی برای شرکت‌کنندگان در غربالگری الزامی است و علاوه بر سنجش این موارد، خدمات مشاوره رایگان نیز به علاقمندان ارائه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha