دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۶
کد خبر: 73625

سلامت نیوز : نایب رییس انجمن ام اس گفت: داروی ایرانی «فینگولیمود» بیماران ام اس، خرداد ماه وارد بازار مصرف می‌شود.

دکتر محمدعلی صحراییان در گفت وگو با ایسنا افزود: ام اس یک بیماری قابل پیش بینی نیست حتی در مواردی که بیمار دارو استفاده نکرده است میزان ناتوانی در سه تا پنج سال اول ابتلا به ام اس زیاد نیست و بین 10 تا 25 سال طول می‌کشد که فرد مبتلا به ام اس برای راه رفتن به کمک نیاز پیدا کند.

وی در ادامه گفت:‌ با وجود داروها، بیماری ام اس، سیر طبیعی - سیری که بیماری بدون مصرف دارو طی می‌کند - ندارد و عدد 10 تا 25 سال برای ناتوانی بیمار تغییر کرده است. مهمترین نکته به منظور تغییر سیر بیماری، استفاده به موقع داروهاست هرچند که داروها به مدت طولانی برای بیمار تجویز شود.

نایب رییس انجمن ام‌اس در باره انجام پژوهش در زمینه این بیماری در ایران اظهارکرد: به پژوهش در زمینه ام اس در ایران به اندازه کافی توجه نمی‌شود اما تا حدی به تحقیقات درباره این بیماری در بین بیماریهای نورولوژیک بیشتر پرداخته می‌شود.

وی تاکید کرد: پایه پژوهشهای ام اس باید تقویت شده و در این زمینه برنامه ریزی داشته باشیم. حضور در تحقیقات بین المللی مساله بسیار مهمی است که باید به آن بیشتر توجه شود.

صحراییان درباره آخرین آمار مبتلایان به ام اس در ایران گفت: این آمار هنوز مشخص نیست اما بر اساس آخرین آمار، شیوع ام اس در تهران تا پایان سال 2012، 101 نفر در هر 100 هزار نفر بوده‌ است.

وی افزود: همه بیماران را نتوانسته‌ایم ثبت کنیم چرا که برخی از بیماران ممکن است به انجمن ام اس مراجعه نکنند اما در تهران بیشتر بیماران نیازمند دارو به علت ضرورت برخورداری از تاییدیه انجمن ثبت می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha