سلامت نیوز :  علی اکبری ساری اظهار داشت: باید تا آخر سال 94، 350 مجله علمی داشته باشیم که در حال حاضر از نظر رشد مجلات علمی وضعیت خوبی داریم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا ؛ وی افزود: در همین راستا تفاهمنامه ای با دانشگاه ها بسته شده تا مشخص شود که هر دانشگاهی تا سال 94 چه تعداد مقاله داشته باشند و اگر دانشگاه های علوم پزشکی به این تفاهمنامه عمل کنند رده بندی ما در اسکوپوس افزایش می یابد.

دبیر کمیسیون نشریات علوم پزشکی کشور با بیان این که متوسط مجلات نمایه شده در ISI سال گذشته 28 مقاله بوده است، گفت: این میزان مطلوب نیست و باید تا پایان برنامه پنجم این عدد را به 40 برسانیم.

دکتر اکبری افزایش تعداد مقالات هر نشریه به دو برابر تا پایان برنامه پنجم را یکی از برنامه های معاونت تحقیقات عنوان کرد و ابراز داشت: تعداد مقاله های دانشگاه های علوم پزشکی در سال 89، 32 مقاله بود که باید این رقم تا سال 94 به 60 برسد.

وی با بیان این که 40 ماهنامه و هفته نامه در دانشگاه های علوم پزشکی کشور به چاپ می رسد، گفت: مهمترین بحث ما در حوزه مجلات و مقالات بحث ارجاع است که در حال حاضر میزان ارجاع مقالات و نشریات در اسکوپوس 6/0 است که این میزان خوب نیست و باید به 72/0 برسد.

گفتنی است: اسکوپوس بزرگترین پایگاه اطلاعاتی «چکیده» و «استنادی» جهان است یعنی علاوه بر چکیده مقالات، دارای فهرست منابع هر مقاله نیز بوده و بدین ترتیب امکان محاسبه تعداد استنادات به هر مقاله را فراهم می‌کند. از این رو می‌توان دریافت هر مقاله در این مجموعه، تا کنون چند بار توسط سایر مقالات مورد استناد قرار گرفته است که این خود شاخصی برای تعیین کیفیت مقاله می شود همچنین موثرترین کشورها، نشریات، موسسات علمی، آثار و دانشمندان از این طریق مشخص می شوند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha