شنبه ۷ مهر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 7500

دیابت نوع 2 معمولا مختص بزرگسالان است اما این بیماری در بین کودکان ایرانی شایع شده است.

سپیده صنایع، متخصص رژیم درمانی در گفتگو با مهر، اظهار داشت: کودکان در تغذیه خود از عادات خانوادگی پیروی می کنند و از همین رو، آنچه در خانواده های فقیر و غنی می بینیم، متوجه کودکان آنان نیز هست.

این کارشناس علوم تغذیه و استاد دانشکده علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: همان طور که خانواده های فقیر از چاقی ناشی از سوء تغذیه رنج می برند، خانواده های غنی نیز دچار چاقی ناشی از پرخوری می شوند.

وی با عنوان این مطلب که در خانواده های غنی، پول در دست بچه ها است، افزود: این قبیل کودکان اصولا از خوراکی هایی تغذیه می کنند که فاقد مواد مغذی بوده و فقط شکم پرکن است.

صنایع همچنین از عدم تحرک کودکان در خانواده های غنی، به دلیل استفاده از سرگرمی های رایانه ای، خبر داد و گفت: وقتی یک کودک، 8 ساعت پای رایانه می نشیند و در کنار آن خوراکی هایی مثل چیپس، پفک، ساندویچ، پیتزا، نوشابه و... می خورد، دیگر نمی توان او را به حرکت وا داشت.

این متخصص رژیم درمانی به بروز بیماریهای ناشی از چاقی در کودکان اشاره کرد و افزود: معمولا دیابت نوع 2 مختص بزرگسالان است، اما این بیماری در کودکان ایرانی شایع شده است و دلیل آن نیز، افزایش چاقی بر اثر تغذیه نادرست است.

وی خطاب به خانواده ها گفت: وضعیت تغذیه و بازی کودکان باید بیش از پیش کنترل شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha