یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۲
کد خبر: 75458

سلامت نیوز : یک متخصص بیماری های عفونی معتقد است ریزگردها زمینه ساز بیماری های عفونی در افراد هستند.

دکتر بابک صیاد در گفت و گو با (ایسنا) ، با اشاره به اینکه ریزگردها به خودی خود حاوی ذرات عفونی و یا ویروسی نیستند، گفت: این ذرات می توانند دستگاه تنفسی بدن را مستعد ابتلا به عفونت کنند.

وی افزود: این ذرات می توانند وارد قسمت های فوقانی دستگاه تنفس شوند و باعث بروز واکنش های آلرژیک در افراد باشند.

به گفته این پزشک متخصص، شدت حساسیت در برخی افراد به گونه ای است که لازم است در بیمارستان بستری شوند و مورد مراقبت های ویژه قرار گیرند.

صیاد خاطرنشان کرد: عفونت های دستگاه تنفسی در افرادی که در معرض ریزگردها قرار می گیرند با شدت و علائم حادتری ظهور می کند.

آبریزش بینی، سرفه های شدید و عطسه از جمله علائم آلرژیک افرادی است که نسبت به ریزگردها حساسیت نشان می دهند و وی به آن ها اشاره کرد.

این متخصص بیماری های عفونی تاکید کرد: افراد در صورت مشاهده چنین علائمی از خوددرمانی پرهیز کرده و سریعا به پزشک مراجعه کنند.

صیاد حساسیت چشمی همراه با قرمزی و افزایش ترشح را از جمله دیگر پیامدهای ریزگردها دانست و ادامه داد: در چنین مواردی فرد از دست زدن به چشم خودداری کند، زیرا چنانچه آلودگی در دست وجود داشته باشد به چشم منتقل شده و ورم ملتحمه چشم را ایجاد می کند.

وی خاطرنشان کرد: در روزهایی که غلظت ذرات معلق هوا زیاد است از خروج غیر ضروری از منزل خودداری و از ماسک فیلتردار و یا ماسک معمولی که کمی مرطوب شده استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha