یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۴
کد خبر: 75478
سلامت نیوز : وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اجرای برنامه پزشک خانواده در کشور بعد از 17 سال خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر محمد حسن طریقت منفرد اظهار کرد: در دولت نهم و دهم زیرساخت‌های زیادی به وجود آمد تا بتواند نظام سلامت را تقویت کند که یکی از مهمترین اقداماتی که از ابتدای دولت نهم جدی گرفته شد، اجرای برنامه پزشک خانواده بود که این طرح در دو قانون برنامه توسعه به آن تاکید شده و 17 سال پیش در وزارت بهداشت تصویب شده بود اما در دولت نهم و دهم جدی گرفته شد.

وزیر بهداشت گفت: یکی از مهم ترین اقداماتی که از ابتدای دولت نهم جدی گرفته شد، اجرای برنامه پزشک خانواده بود که در دو قانون برنامه توسعه به آن تاکید و 17 سال پیش در وزارت بهداشت تصویب شده بود، توسط دولت نهم و دهم اجرایی شد.

وی در ادامه گسترش برنامه پزشک خانواده در سطح کشور را یکی از نیازهای ضروری ذکر کرد که باید در دولت های بعد هم ادامه یابد.

وی گفت: یکی از برنامه‌هایی که باید در دولت بعدی به آن توجه ویژه شود، ارتقای کیفی و کمی خدمات مراکز بهداشتی درمانی دولتی که 80 درصد امکانات کشور را تشکیل می دهند، است. باید برای کارکنان سطح اول خدمت به ویژه پزشکان انگیزه ایجاد کنیم و با تفویض اختیار و به رسمیت شناختن جایگاه آنها عملکرد بیمارستان‌های دولتی را از نظر کمی و کیفی ارتقا داده و بهره وری بیشتری از سرمایه های ملی و مراکز بهداشتی و درمانی دولتی داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha