سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۲
کد خبر: 75646

سلامت نیوز : رییس سازمان غذا و دارو بر لزوم توسعه مراکز دانشگاهی، پژوهشی، آموزشی و خدماتی طب سنتی تاکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکترعباس حاجی آخوندی در مراسم «رونمایی از سند توسعه طب ایرانی اسلامی» گفت: چنین روزی در تاریخ سلامت و سبک زندگی ما بی‌نظیر خواهد بود. امروز برای ما روز تاریخی است که چراغ راه آن بسیار پیش‌تر روشن شده بود، به طوری که عامل اصلی پیشرفت و استقلال کشور در علوم و فناوری و اینکه "ما می‌توانیم" و همچنین ادبیات انقلاب ما مرهون امام خمینی (ره) است.

وی گفت: عدالت یعنی هر مبحثی در جای خود قرار گیرد، به طوری که طب سنتی و جدید هر کدام در جای خود استفاده شوند. بنیادها و سندهای ملی در راستای پیشرفت کشور نوشته شده است. تمام پیشرفت‌های اخیر مرهون مقام معظم رهبری است.

رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به همکاری‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ادامه داد: هر چند 700 برابر شدن تعداد فرآورده‌های طب سنتی بخشی از فعالیت‌هایی بود که انجام شد، اما بدون حکم رهبری در زمینه طب سنتی شاید اکنون در چنین مکانی قرار نداشتیم. در مجموع راه‌های آمده، راه‌های خوبی است؛ اما همچنان قله‌های بسیار بزرگی باقی مانده است که باید با همت در این زمینه پیش رویم.

حاجی آخوندی ضمن تایید سند طب سنتی و گیاهان دارویی در شورای عالی انقلاب فرهنگی، ادامه داد: همچنین اخلاق پزشکی باید رابطه دوستانه و دلسوزانه متقابل میان پزشک و بیمار را تعریف کند.

وی به تنوع گیاهان دارویی در کشور اشاره کرد و افزود: کشور ما تنوع گیاهی بسیار وسیعی دارد و اکنون به سرمایه‌های بنیادی پزشکی جدید مجهز هستیم.

رییس سازمان غذا و دارو با ابراز نارضایتی از آنکه در کشور ما طب جدید خدمتی به طب سنتی ارائه نمی‌دهد، گفت: این در حالی است که در دنیا این‌طور نیست و در کشورهایی مانند چین، هند، فرانسه، آلمان و روسیه، نظام سلامت با طب جدید هدایت می‌شود، اما تمام طب‌های دیگر نیز مورد احترام هستند.

حاجی آخوندی در پایان بر لزوم توسعه مراکز دانشگاهی، پژوهشی، آموزشی، صنعتی و خدماتی طب سنتی تاکید کرد و گفت: ما در سازمان غذا و دارو سعی می‌کنیم تمام راه‌ها را در این زمینه باز کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha