نخستین مرتبه‌ای که تصاویر هشداری روی پاکت‌های سیگار درج شد، بررسی‌های میدانی حاکی از آن بود که این درج این تصویر در مصرف کننده‌های سیگار و خانواده‌هایشان تاثیر داشته است.

روایت وزارت بهداشت از مقاومت صنایع دخانی برای درج تصاویر هشداری موثر روی پاکت‌های سیگار
سلامت نیوز : مسوول دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات نسبت به ترفندهای صنایع دخانی برای فروش محصولات‌شان هشدار داد.

مهندس خدیجه محصلی در گفت‌وگو با (ایسنا)، اجرای کامل قانون جامع کنترل و مبارزه با دخانیات را منوط به همکاری تمام دستگاه‌های مربوطه دانست و گفت: در بحث کنترل و مبارزه با استعمال سیگار تا حدودی بسیاری از مفاد قانونی مربوطه با موفقیت اجرا شده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره میزان تاثیر تصاویر هشداری روی پاکت‌های سیگار و برخی مباحث مبنی بر گویا نبودن این تصاویر، گفت: نخستین مرتبه‌ای که تصاویر هشداری روی پاکت‌های سیگار درج شد، بررسی‌های میدانی حاکی از آن بود که این درج این تصویر در مصرف کننده‌های سیگار و خانواده‌هایشان تاثیر داشته است.

محصلی در این باره ادامه داد: تصویری که نخستین مرتبه روی پاکت‌های سیگار درج شد، مقداری خطر استعمال دخانیات را جدی‌تر نشان می‌داد و تحقیقی که از مراکز مشاوره ترک دخانیات انجام دادیم، نشان داد که میزان مراجعات برای ترک استعمال سیگار افزایش یافته بود.

وی نسبت به ترفندهای صنایع دخانی برای فروش محصولات‌شان هشدار داد و گفت: هرچند در کنار تمام راهکارهای کنترلی مصرف دخانیات، صنایع تولید کننده مواد دخانی تبلیغات و ترفندهایی در جهت تضعیف این برنامه‌های کنترلی به کار می‌برند و با این برنامه‌ها با جدیت مقابله می‌کنند، با این موضوع نیز مقابله کردند اما با این وجود ما بر اجرای قانون و درج تصاویر هشداری روی پاکت‌های سیگار اصرار کردیم و آن را استمرار دادیم.

محصلی افزود: هر چند تصاویر هشداری کنونی روی پاکت‌های سیگار چندان گویا نیست اما به این سمت حرکت می‌کنیم که تصاویری روی پاکت‌های سیگار درج شوند که مشکلات را به صورت جدی‌تر روی بسته‌های سیگار به مردم نشان دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha