سلامت نیوز : مدیرکل داروهای طبیعی و سنتی سازمان غذا و دارو از اقدامات انجام شده جهت تدوین آیین نامه "داروخانه های طبیعی و سنتی" خبر داد و گفت: این آیین‌نامه مراحل نهایی تدوین را در سازمان غذا و دارو طی می‌کند.

دکتر امیرحسین جمشیدی در گفت وگو با (ایسنا)، تاکید کرد: سیستم عرضه فرآورده‌های طبیعی همچون داروهای طبیعی یا سنتی سیستم خاص خود را می‌طلبد؛ چرا که اگر این داروها نیز مانند دیگر داروها در نظر گرفته شوند شاید مقداری بر عرضه صحیح آنها لطمه وارد شود.

وی در این باره افزود: بر مبنای این تفکر آیین نامه داروخانه‌های طبیعی و سنتی در سازمان غذا و دارو تهیه شده و اکنون مراحل نهایی کار را می گذارند. بر این اساس است که مقرر شده سیستمی در عرضه داشته باشیم که خاص داروهای طبیعی یا سنتی باشد.

جمشیدی ادامه داد: همچنین با تدوین این آیین نامه تکلیف مردم نیز مشخص می شود که برای دریافت این فرآورده‌ها به کجا باید مراجعه کرده و اطلاعات صحیح را اخذ کنند.

وی با تاکید برآن که عرضه کنندگان فرآورده‌های طبیعی و سنتی باید دانش خاصی داشته باشند، افزود: آیین نامه داروخانه‌های طبیعی و سنتی از یک سری ضوابط و شرایط خاص برخوردار است. تمام تلاش آن است که افرادی که در این داروخانه‌ها فعال می‌شوند، در آن مساله خاص دانش بیشتری داشته باشند و بتوانند دارو را با سلامت بیشتر در اختیار مردم قرار دهند.

به گفته مدیرکل داروهای طبیعی و سنتی سازمان غذا و دارو، داروخانه‌های طبیعی و سنتی یک مسوول فنی خواهند داشت که افراد واجد شرایط آن در آیین نامه مربوطه مشخص شده‌اند.

وی همچنین گفت: بر این اساس سازمان غذا و دارو در نظر دارد سیستم جدیدی را برای عرضه داروهای طبیعی و سنتی فراهم کند. این داروهای طبیعی و سنتی نیز قیمت گذاری می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha