یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۵
کد خبر: 75906
سلامت نیوز : محققان آمریکایی گفتند: داروهای مورد استفاده برای فشار خون بالا و بی‌خوابی ممکن است به کاهش توسعه پلاک‌های آمیلوئید که با آلزایمر ارتباط دارد، منجر شود.بیماری آلزایمر که به اختصار آلزایمر خوانده می‌شود، یک نوع اختلال عملکرد مغزی است که به تدریج توانایی‌های ذهنی بیمار را کم می‌کند.بارزترین تظاهر زوال عقل اختلال حافظه ‌است، اختلال حافظه معمولاً به تدریج ایجاد شده و پیشرفت می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ بر پایه این گزارش، دکتر «گیولیو ماریا پاسینتی» از مرکز پزشکی «مانت سینای» و تیم تحقیقاتی از الگوریتم رایانه‌ای، برای بررسی 1600دارو که از نظر تجاری در دسترس هستند برای ارزیابی تأثیر آنها بر تجمع «آمیلوئید بتا» استفاده می‌کنند که این پروتئین به صورت نامتعادل در مغز بیماران آلزایمری جمع می‌شود.

این تحقیقات که در مجله «پلاس وان» منتشر شد، نشان داد که داروهای موجودی که برای فشارخون بالا، ‌افسردگی و بی‌خوابی تجویز می‌شوند،‌ از افزایش تجمع آمیلوئیدبتا که جزئی از پلاک‌های آمیلوئید است جلوگیری بعمل می‌آورد.

پاسینتی و همکارانش،‌ این داروها را بر روی موش‌ها آزمایش کردند و پس از 6 ماه به طور قابل توجهی پلاک‌های آمیلوئید در آنها کاهش یافت.

در بیماری آلزایمر ساختارهای پروتئینی کروی شکلی در خارج نورون‌های برخی مناطق مغز و ساختارهای پروتئینی رشته‌ای در جسم سلولی نورون‌ها، تشکیل می‌شود.

این ساختارهای پروتئینی که به آنها اجسام آمیلوئیدی گفته می‌شود، بر اثر برخی تغییرات در پروتئوم سلول‌های عصبی وبهم خوردن تعادل و تغییر در میزان و یا ساختار پروتئین‌های پرسینیلین، آپولیپوپروتئینE، سینوکلئین، و پپتید آمیلوئید‌بتا ایجاد می‌شود.

یکی از مهمترین پروتئین‌هایی که در ایجاد آلزایمر نقش دارد، پروتئین پیش‌ساز آمیلوئید (APP) نام دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha