متاسفانه این از ضعف نظارتی وزارت بهداشت است که نمی تواند سلامت برنج های آلوده وارداتی کشور را اعلام کند و مسئولان وزارت بهداشت به این موضوع بی توجه هستند که نباید بی توجه باشند.

برنج‌های آلوده وارداتی سلامت مردم را به خطر انداخته است/ وزارت بهداشت بی‌توجه نباشد
سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت بهداشت در موضوع ورود برنج های آلوده وارداتی به وظیفه خود در نظارت بر سلامت و ایمنی برنج‌‌ها عمل نکرده است، گفت: آلودگی برنج‌های وارداتی، سلامت مردم را به خطر انداخته ‌است.

محمدجواد نظری مهر در گفت وگو با پانا، اظهار کرد: متاسفانه این از ضعف نظارتی وزارت بهداشت است که نمی تواند سلامت برنج های آلوده وارداتی کشور را اعلام کند و مسئولان وزارت بهداشت به این موضوع بی توجه هستند که نباید بی توجه باشند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: متاسفانه در پی بی‌توجهی مسئولان وزارت بهداشت به سلامت مردم افرادی هستند که به راحتی با وارد کردن برنج آلوده به کشور، مشکلات زیادی را برای افراد جامعه به وجود آورده و سلامت مردم را در خطر انداخته اند.
نماینده مردم بندر گز و کردکوی در مجلس نهم، با تأکید بر اینکه در صورت ادامه روند واردات برنج های آلوده مسئولان دولت باید پاسخگو باشند، تصریح کرد: هرچند مهمترین عامل در ورود برنج های آلوده به کشور سلامت مردم است، اما از طرفی صنعت کشاورزی نیز در این راستا دچار مشکل می شود. ایران یکی از قطب های برنج در دنیا است که باید شرایط برای کشاورزان فراهم باشد.
وی درخصوص پیگیری موضوع برنج های وارداتی آلوده به آرسنیک از وزارت بهداشت نیز به پانا، گفت: متاسفانه وزارت بهداشت،‌ برنامه‌ریزی درستی برای رفع معضل واردات برنج آلوده به کشور ندارد، لذا باید گفت که تا زمانی که وضع اینگونه است، باید منتظر اتفاقات ناخوشایند دیگری نیز باشیم.
این در حالی است که محمدحسین طریقت وزیر بهداشت نیز در خصوص برنج های آلوده نیز اعلام کرده است: هنوز هیچ نمونه‌ای از برنج‌های وارداتی یا حتی گندم‌های وارداتی برای بررسی به سازمان غذا و دارو ارسال نشده است بنابراین فعلاً نمی‌توانیم شایعه آلودگی برخی برنج‌های وارداتی را تأیید یا تکذیب کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha