رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از جلسه کمیسیون بهداشت مجلس در یکشنبه هفته آینده با سازمان های مربوطه برای ارائه گزارش درباره برنج های وارداتی آلوده خبر داد.

رسیدگی به موضوع برنج های وارداتی آلوده در دستور کار مجلس قرار گرفت
سلامت نیوز: رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از جلسه کمیسیون بهداشت مجلس در یکشنبه هفته آینده با سازمان های مربوطه برای ارائه گزارش درباره برنج های وارداتی آلوده خبر داد.

دکتر حسین علی شهریاری در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز با بیان اینکه از آلودگی برنج های وارداتی اطلاعی ندارم، گفت:« قرار بر این است یکشنبه هفته آینده در جلسه کمیسیون بهداشت مجلس مسئولین مربوطه در مورد آلودگی برنج های وارداتی گزارش دهند.»

وی گفت:« در این جلسه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بازرگانی و سازمان ملی استاندارد برای ارائه گزارش در این مورد حضور خواهند یافت.» 

لازم به ذکر است اوایل خردادماه سال جاری دکتر حسن تامینی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی طی یادداشتی در مورد برنج های وارداتی، آلودگی این برنج‌ها را حتمی اعلام کرد و گفت اعضای کمیسیون متوجه شدند که دولت دوباره اقدام به واردات اقلام آلوده به کشور کرده است.

متعاقب این خبر اعضای کمیسیون به همراه نمایندگان مجلس اقدام به بررسی موضوع کردند. در بررسی‌های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که موضوع ورود برنج‌های آلوده هندی به کشور بسیار جدی است. این موضوع را به وزارت بهداشت و جهاد کشاورزی تذکر دادیم اما مسئولان این وزارتخانه تاکنون اقدامی انجام نداده‌اند و هم‌اکنون این برنج‌ها در بازار به فروش می‌رسند.

این درحالیست که در پی انتشار خبر آلودگی برنج های وارداتی، وزیر بهداشت درباره آلودگی برنج های وارداتی گفت: هنوز هیچ نمونه ای از برنج های وارداتی برای بررسی به سازمان غذا و دارو ارسال نشده است و نمی توانیم شایعه آلودگی برخی برنج های وارداتی را تایید یا تکذیب کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha