سلامت نیوز: نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت آینده باید 10 درصد از درآمد یارانه‌ها را به حوزه سلامت اختصاص دهد.

عباس صلاحی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: حوزه سلامت حوزه‌ای فراگیر است که به شدت با مردم درگیر است و توجه به این حوزه باید در اولویت کاری دولت آینده قرار گیرد.

وی با بیان این‌که «توجه اول دولت باید به درآمد حاصل از یارانه‌ها باشد» اظهار کرد: دولت آینده باید 10 درصد این درآمدها را در حوزه سلامت منظور کند و در کنار آن به طرح پزشک خانواده که طرح بسیار مناسب و کارشناسی شده‌ای است توجه ویژه داشته باشد، اما تاکنون به دلیل وسعت، این طرح اجرایی نشده است و باید تلاش جدی برای اجرای صحیح و درست این طرح شود.

وی یکی از اولویت‌های دولت آینده را توجه به حضور پزشک متخصص و تجهیزات و امکانات درمانی در سراسر کشور دانست و گفت: در حال حاضر بیشتر توجه‌ها در این زمینه‌ها در شهرهای بزرگ است و فارغ‌التحصیلان نیز ترجیح می‌دهند در شهرهای بزرگ فعالیت داشته باشند در صورتی که باید طرحی ارائه شود که فارغ‌التحصیلان به صورت چرخشی در سراسر کشور فعالیت کنند تا توزیع عادلانه پزشکان در شهرستان‌ها نیز انجام شود.

این نماینده مجلس با اشاره به این‌که «باید شرایطی ایجاد شود تا به مباحث بهداشتی و درمانی در روستاهای کشور نگاه عمیقی شود» تصریح کرد: امروز روستاها در زمینه تجهیزات پزشکی و درمانی در شرایط مناسبی نیستند، در صورتی که اگر تجهیزات و امکانات پزشکی در مناطق محروم فراهم باشد نیاز به پزشک متخصص کمتر خواهد شد.

وی افزود: یکی از مسائل و مشکلات در حوزه سلامت تربیت پزشک متخصص است و در حوزه گزینش پزشکان متخصص شاهد برخی باندبازی‌ها هستیم که باید در دولت آینده به این امر نگاه ویژه‌ای شود.

وی یکپارچگی بیمه‌ها در کشور را مهم تلقی کرد و گفت: لازم است که طرح بیمه‌های فراگیر در کشور تصویب شود و به طور یکنواخت و عادلانه در اختیار مردم باشد و این خصوص‌سازی برداشته شود، به ویژه در بحث دارویی برای بیماران خاص که اغلب قشر پایین جامعه هستند و برای تامین هزینه درمان خود رنج زیادی را متحمل می‌شوند و باید تصمیمی اتخاذ شود که برای داروهای بیماران خاص از ارز مرجع استفاده شود، عرضه این داروها در بازار آزاد که به قیمت بسیار زیاد در اختیار مردم قرار می‌گیرد باید مدیریت شود.

وی تاکید کرد: دولت آینده باید بحث تجهیزات و امکانات درمانی در تمامی نقاط کشور، تربیت نیروی متخصص، بیمه‌ها و استخدام فارغ‌التحصیلان را در اولویت کاری خود قرار دهد، امروز با توجه به این‌که بسیاری از پرستارها بیکار هستند پرستارهای دیگر بیشتر از یک شیفت کار می‌کنند و این نشان از سوء مدیریت در این حوزه است که به صورت مقطعی کار می‌کنند، لازم است اقدامات اصولی و اساسی در این حوزه انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha