سه‌شنبه ۴ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۸
کد خبر: 76594

سلامت نیوز : یک فوق‌تخصص جراحی قلب اظهار کرد: چاقی با افزایش سطوح کلسترول بد(LDL) و تری‌گلیسیرید، کاهش کلسترول خوب(HDL) و افزایش احتمال ابتلا به فشار خون بالا و دیابت همراه است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر حسین منتظر قائم دراین خصوص افزود: اضافه‌ وزن و چاقی سبب آسیب به عضلات و مفاصل شده و خطر برخی انواع سرطان‌ها مانند پروستات، پستان و روده بزرگ را افزایش می‌دهد.

منتظر قائم با اشاره به علل فشار خون اظهار کرد: محدود کردن میزان مصرف سدیم(نمک)، چون مصرف زیاد نمک سبب می‌شود که بدن شما آب زیادی را در بدن حفظ کرده و در نتیجه حجم خون و به دنبال آن فشار خون افزایش یابد، یکی از علل اصلی بیماری فشار خون در افراد است.

وی با تاکید براینکه در بیماران قلبی باید میزان مصرف سدیم حدود 1.5 گرم در روز باشد، تاکید کرد: تمام غذاهایی که با منشاء حیوانی مانند گوشت قرمز، لبنیات حاوی سدیم هستند، غذای رستوانها و غذاهای آماده کنسرو شده سدیم بسیار زیادی دارند که باید در هنگام مصرف به بر چسب آن توجه کرد.

عضو هئیت علمی دانشگاه علوم‌ پزشکی بندرعباس تاکید کرد: مصرف نوشیدنی‌های قندی و سبزیجات را محدود کنید و از مصرف الکل خودداری کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha