سلامت نیوز : محمدرضا منصوری صبح امروز در کنگره تازه‌های فشار خون که در تالار امام بیمارستان امام خمینی(ره) برگزار شد اظهار داشت: متأسفانه به علت توسعه شهرنشینی، زندگی ماشینی، نحوه تغذیه نامناسب، بی‌تحرکی و مصرف غذاهای ناسالم زمینه بیماری‌های غیرواگیر فراهم شده که فشار خون و دیابت در رأس آن قرار دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ این متخصص چشم با تأکید بر اینکه فشار خون بیشترین تأثیر را در ناحیه چشم دارد افزود: نزدیک به 93 درصد انسدادهای عروق شبکیه بر اثر فشار خون بروز می‌کند و باقی نیز به دلیل دیابت و دیگر بیماری‌هاست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در مورد جایگاه این دانشگاه و نقش آموزش در اصلاح بسیاری از بیماری‌ها خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران توانسته است 11 سال متوالی در رتبه‌های آموزشی و پژوهشی مقام اول را کسب کند که نتیجه تلاش تمام افرادی است که در اداره این دانشگاه نقش دارند.

وی گفت: حتی در آسیا نیز این دانشگاه در حوزه آموزش و پژوهش در بین 100 دانشگاه رتبه 60 را از آن خود کرده است و امیدواریم با اعتبارات بین‌المللی که به دست آورده‌ایم بتوانیم شاهد رشد روزافزون در عرصه‌های مختلف باشیم.

در ادامه این مراسم منصور گتمیری، معاون آموزشی مرکز تحقیقات نفرولوژی علوم پزشکی تهران گفت: 1.5 میلیارد نفر از جمعیت دنیا به فشار خون مبتلا هستند که این رقم احتمالی بوده و از آنجایی که طبق آمار 30 درصد هر جامعه درگیر فشار خون است این آمار می‌تواند به بیش از 2 میلیارد نفر برسد.

وی ناآگاهی افراد از ابتلا به فشار خون را یکی دیگر از مشکلات این حوزه برشمرد و افزود: بیش از 50 درصد افراد از سطح فشار خون خود مطلع نیستند که این امر یک فاجعه بسیار جدی است چرا که بیمار بدون علامت است و فرد حتی پس از درمان نیز وضعیت خود را پیگیری نمی‌کند و البته آموزش عمومی در کنترل این بیماری می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

سمینار سالانه تازه‌های فشار خون از پنجم تا هفتم تیر در تالار امام مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) تازه‌ترین یافته‌های علمی را در حوزه فشار خون ارائه می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha