سلامت نیوز :بیماری مالاریا در شهرستان نیک شهر در مقایسه با سال 1390، 64 درصد کاهش داشته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر عبدالرحمن بقایی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیک شهر با اعلام این خبر گفت: روند کاهش موارد مثبت مالاریا در شهرستان نیک شهر در سال 1391 چشمگیر بوده است.

وی در این رابطه اظهار داشت: موارد مثبت مالاریا طی سال 91 نسبت به سال 90 در شهرستان 64 درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: 252 مورد مثبت مالاریا در سال 1390 به ثبت رسیده که این آمار در سال 1391 در شهرستان 91 مورد مثبت بوده است که نسبت به سال گذشته کاهش 64 درصدی داشته است.

دکتر بقایی در ادامه اقدامات مهم کاهش مالاریا را توزیع پشه بند آغشته به حشره‌کش در سه مرحله، استفاده از کیت تشخیص سریع مالاریا، تشدید عملیات سمپاشی خانه به خانه روستاهای آلوده (سه نوبت) در سال 1391، شناسایی زیست گاه‌های لاروی و انجام عملیات لاروکشی در طول سال و درمان و پیگیری تمامی مواد مثبت و افزایش بیماریابی فعال ماهیانه سه نوبت بر شمرد.

وی همچنین انجام کلاس‌های آموزشی و بازآموزی نیروهای محیطی، آموزش خانوارها جهت استفاده بهینه از پشه‌بندهای آغشته به حشره‌کش، توزیع تراکت آموزشی برای گروه‌های هدف، همکاری رابطین بهداشتی در فعالیت‌های برنامه حذف مالاریا، تجهیز آزمایشگاه‌های مالاریای شهرستان، بازدید و نظارت مستمر از سطح خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی را از دیگر فعالیت‌های مهم انجام شده در شهرستان نیک شهر نام برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha