سلامت نیوز : حسین ذبحی صبح امروز در مراسم روز جهانی مبارزه با مواد مخدر که در مجتمع طلائیه برگزار شد، افزود: در حوزه مواد مخدر مانند تمام پدیده‌های مجرمانه نباید انتظار داشته باشیم که این پدیده به صفر برسد، چنین انتظاری محال و دور از ذهن است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ وی افزود: هیچ زمان و در هیچ کشوری نمی‌توانیم ارتکاب جرم را به صفر برسانیم و ارتکاب گناه تا زمانی که نفس ما آن را تعقیب می‌کند، وجود دارد و تا زمانی که منافع سرشار ناشی از مواد مخدر وجود دارد باید در مقابله با مواد مخدر تلاس کنیم.

ذبحی با اشاره به اینکه مبارزه با مواد مخدر تمامی ندارد، گفت: نباید فراموش کنیم در این زمینه دستاوردهای زیادی داشته‌ایم، اگر پارامترها و عوامل افزایش دهنده جرم را از تولید گرفته تا مسائل داخلی و بین‌المللی ارزیابی کنیم، انتظار افزایش جرم در حوزه مواد مخدر، اعتیاد و جرائم تابعه آن را باید می‌داشتیم اما امروز بر اساس آمارها توانسته‌ایم جرائم را کنترل کنیم.

معاون قضایی دادستان کل کشور با اشاره به الحاقیه قانون مبارزه با مواد مخدر که در سال 89 به تصویب مجمع تشخیص مصلحت رسید، گفت: در این قانون رویکرد اقتدارگرایی، افزایش مجازات و هزینه جرم دیده شده است.

ذبحی گفت: در خصوص مواد روانگردان و شیشه امروز نتایج خوبی به دست آمده و می‌توانیم بگوییم این نتایج حاصل تشدید مجازاتهای مواد مخدر و روانگردانهایی مانند شیشه است.

وی ادامه داد: در دو سال گذشته با تلاش نیروهای قضایی، انتظامی و اطلاعاتی 100 کارگاه و لابراتور تولید شیشه در سطح کشور کشف و منهدم شد.

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: روند قاچاق و تولید شیشه که به معضل نظام تبدیل شده و نگرانی‌ها را افزایش می‌دهد، امروز شاهد موفقیت در این حوزه هستیم و مبارزه با شیشه و عوامل تولید و قاچاق آن موفقیت ‌آمیز بوده است.

وی گفت: نهضت ترک معتادان در دو سال گذشته موفقیت‌هایی داشته و امروز شاهدیم با سیستهایی که در حال پیگیری است می‌توانیم مراکز درمان اجباری معتادان را افزایش داده و با اعمال مواد 15 و 16 الحاقیه قانون مبارزه با مواد مخدر صحنه زشت حضور معتاد در جامعه را حذف کنیم.

ذبحی با اشاره به بازدیدهایی که از سطح زندان‌های کشور داشته، گفت: امروز رویکرد زندانها به رویکرد زندان بدون مواد تغییر کرده است و زندانهای متعددی وجود دارد که به گونه‌ای مرکز ترک اعتیاد شده‌اند.

ذبحی در مبارزه قضایی گفت: در این حوزه با قاطعیت در دستگیری معتادان و مجرمان صدور حکم و اجرای احکام را شاهد بوده‌ایم اما به همکاری دستگاههای دیگر نیز در این زمینه نیازمند هستیم.

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت:  در سال حماسه سیاسی باید تلاش کنیم هماهنگی‌های بین‌المللی با کشورهای همسایه و تأثیرگذار داشته و همچنین در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی اقدامات مناسب را انجام دهیم تا در سال آینده رویکرد معقول‌تری داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha