سه‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۲ - ۰۶:۲۷
کد خبر: 77114

بدن انسان عملکرد پیچیده و عجیبی دارد که شاید ما خیلی از آنها را ندانیم ، در اینجا با برخی از این عملکردها آشنا میشویم .

نکاتی برای سلامتی بدن
سلامت نیوز : بدن انسان عملکرد پیچیده و عجیبی دارد. در این مطلب به چند نکته جالب و خواندنی در این زمینه اشاره می شود.

کف پا رشد می کند

در دوران کهنسالی تاندون ها و رباط ها در کف پا ضعیف می شود و این امر باعث صاف شدن قوس کف پا می شود. البته این امر برای همه اتفاق نمی افتد و بیشتر در افرادی دیده می شود که مشکل اضافه وزن دارند یا به بیماری دیابت مبتلا هستند یا ورم کف یا قوزک پا دارند.

زنان بیشتر احساس سرما می کنند

به طور معمول میزان چربی بدن در زنان بیشتر است. در قسمت اصلی بدن حرارت بیشتری ذخیره می  شود و این امر باعث گرم شدن اعضای حیاتی بدن به جز اندام های انتهایی می شود. هنگامی که دست و پا احساس سرما کند بقیه بدن نیز سرد می شود. در این زمینه زنان نسبت به مردان دارای آستانه تحمل پایین تری هستند و هنگامی که در معرض سرما قرار می گیرند، رگ های خون در انگشتان آن ها در مقایسه با مردان بیشتر منقبض می شود و در نتیجه سریع تر سفید می شود.

بوی بدن واقعیت دارد

نتایج بررسی های اخیر نشان می دهد، بوی بدن یک فرد میانسال از بوی بدن یک فرد جوان متمایز است.

تاثیر دما بر حواس

دما روی طعم تاثیر می گذارد. محققان بلژیکی دریافته اند برخی گیرنده های پرز چشایی به مولکول  های غذا که دمای آن برابر دمای اتاق یا کمی بالاتر است، حساس تر است. بنابراین قهوه داغ کمتر مزه تلخی می دهد زیرا پرزهای چشایی ردیابی کننده تلخی در دمای زیاد حساسیت خود را از دست می دهد. بو نیز روی طعم تاثیر می گذارد، بنابراین تلخ ترین قهوه به علت بوی خوبی که دارد خوش طعم به نظر می آید.

درد مفاصل و پیش بینی وضعیت هوا!

قبل از تغییر وضعیت آب و هوا، فشار جوی افت می کند. این تغییر هوا به درد و ورم مفاصل منجر می شود. اگر چه این اثر کم است اما افرادی که از آرتریت یا التهاب مفصل رنج می برند، می توانند این تغییر هوا را حس کنند. در هر ۱۰ درجه افت دما، کمی درد زانو افزایش می یابد.

دندان ها با افزایش سن جابه جا می شود

با افزایش سن، به دلیل تحلیل استخوان پشت لثه دندان ها جابه جا می شود. استعمال دخانیات یا بیماری لثه نیز این امر را تشدید می کند.

باکتری ها بوی نامطبوع ایجاد می کند

بدن انسان ۲ نوع غده عرق دارد. اغلب آن ها روی دست و پا قرار دارد و ترکیبی از آب و نمک ترشح می کند. اما غده های زیر بغل یا پا ماده ای چرب ترشح می کند که باکتری به آن علاقه دارد. در واقع هضم چربی توسط باکتری است که بو ایجاد می کند.

منبع : خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha