یکشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۹
کد خبر: 77484
سلامت نیوز : یک مطالعه که به تازگی انجام شده است نشان می دهد که نوشیدن شیر کم چرب نه تنها انسان را لاغر نمی کند بلکه چاق تر نیز می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ؛ کارشناسان می گویند: مصرف غذاهای کم کالری لزوما به معنی مصرف کالری کمتر نیست بلکه در برخی موارد باعث خوردن و نوشیدن بیشتر می شوند.

در این مطالعه مشخص شد کودکانی که در دوران کودکی شیرهای کم چرب می نوشند در سال های بعدی زندگی چاق تر از کودکانی می شوند که شیر کامل مصرف کرده اند.

به گفته کارشناسان، محصولاتی که با شیر کم چرب درست می شوند برای خوش طمع شدنشان به آنها شکر اضافه می شود. این در حالی است که شیر کامل تنها حاوی سه تا چهار درصد چربی است.

معمولا تصور می شود که با نوشیدن شیرهای کم چرب می توان از تمام فواید نوشیدن یک شیر کامل از جمله ویتامین دی، کلسیم و پروتیین بدون مصرف چربی و کالری بهره برد.

کاهش چربی در شیرهای کم چرب باعث می شود که این شیرها دارای کالری کمتری شوند اما دکتر والت ویلت از دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد معتقد است که نوشیدن نوشیدنی های کم کالری لزوما به معنی مصرف کالری های کمتر نیست.

به گفته کارشناسان، مدارک کمی برای تایید این ایده وجود دارد که نوشیدن شیرهای کم چرب موجب کاهش وزن می شود زیرا کاهش مصرف چربی با خوردن و نوشیدن بیشتر غذا جبران می شود.

این مطالعه نشان داد، خطر اضافه وزن پیدا کردن در سال های بعدی زندگی افرادی که شیرهای کم چرب می نوشند، بیشتر است.

این مطالعه همچنین نشان داد که شیرهای کم چرب نسبت به شیرهای کامل حاوی مواد مغذی کمتر هستند.

این در حالی است که لبنیات پر چرب حاوی یک منبع حیاتی از ویتامی های A، D، E و K و کلسیم و فسفر به صورت محلول در چربی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha