دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۹
کد خبر: 77610

سلامت نیوز :  دبیرکل سازمان ملل متحد "باروری جوانان" را موضوعی حساس و نیازمند توجه جهانی دانست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سازمان ملل متحد ؛ بان کی مون در پیامی به مناسبت روز جهانی جمعیت ضمن استقبال از تمرکز روز جهانی جمعیت امسال بر باروری جوانان، گفت: این موضوع حساس نیازمند توجه جهانی است.

در بخش دیگری از پیام وی آمده است: تقریبا 16 میلیون دختر نوجوان هر ساله در دنیا وضع حمل می‌کنند که هرگز فرصت برنامه‌ریزی برای بارداری خود نداشته‌اند. این در حالی است که پیچیدگی‌های بارداری و تولد نوزاد می‌تواند معلولیت‌هایی مانند فیستول زایمان ایجاد کند که عامل اصلی مرگ در زنان جوان است. دختران جوان همچنین به دلیل سقط‌ های غیرایمن با سطح بالای بیماری‌ها و مرگ و میر روبرو هستند.

در بخش دیگری از پیام بان کی مون بر لزوم ارائه آموزش‌های مناسب در دوران نوجوانی تاکید شده و آمده است: باید به تمام جوانان آموزش جامع و مناسب با سن جنسی ارائه داد. این امر به ویژه برای توانمندسازی زنان جوانان بسیار مهم است. علاوه بر آن باید خدمات جامع جنسی و بهداشت باروری نیز شامل تنظیم خانواده و جلوگیری و درمان عفونت‌های انتقالی جنسی را ارائه داد.

در بخش دیگری از پیام بان کی مون آمده است: باید تعهد نماییم که از دختران جوان حمایت کرده و توان بالقوه آنها را به رسمیت بشناسیم تا به آینده مشترکمان کمک کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha