سلامت نیوز: مركز ملی ذخایر ژنتیكی و زیستی ایران در زمینه شناسایی میكروارگانیسم ها جزو 10 كشور دنیاست.

سید ابوالحسن شاهزاده فاضلی رئیس مركزملی ذخایر ژنتیكی و زیستی ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران،‌ افزود: بانك میكروارگانیسم ها مركز ملی ذخایر ژنتیكی و زیستی به همت متخصصان خود در شناسایی و نگهداری میكروارگانیسم ها به خودكفایی رسیده است.

وی اظهار داشت: این مركز با جدیت تمام در حال افزایش توانایی های خود بوده و در زمینه افزایش اعتبار علمی كشور در علوم زیست فناوری و تنوع زیستی، با تلاش های زیاد توانسته به اهداف بالایی دست یابد.

شناسایی و معرفی 30 میكروارگانیسم جدید پروكاریوتی در ایرن


سید ابوالحسن شاهزاده فاضلی رئیس مركز ملی ذخایر ژنتیكی و زیستی ایران در ادامه گفت: تاكنون 30 میكروارگانیسم جدید پروكاریوتی در ایران شناسایی و معرفی شده است كه 22 گونه آن توسط محققان این مركز انجام پذیرفته است.

وی خاطر نشان كرد: این نهاد تجارب مختلف و پراكنده در امر شناسایی و سیستماتیك میكروارگانیسم ها در كشور را متمركز نموده و با بومی سازی دانش فنی شناسایی گروه های مختلف میكروارگانیسم ها توانسته به این جایگاه برسد.

رئیس مركز ملی ذخایر ژنتیكی و زیستی ایران با اشاره به توانمندی این مركز در ارائه میكروارگانیسم های بومی گفت: این ابتكار با هوشمندی كامل حول رسالت اصلی آن كه همانا حفظ ثروت های ملی و جلوگیری از تضییع آنهاست، به تحقق پیوسته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha