دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۸
سلامت نیوز : ام اس به سراغ همه می آید و خوشگل و زشت نمی شناسد و اگر بیاید بدن را دچار مشکلات بدی می کند و اگر غفلت شدیدتر شود حتی منجر به مرگ می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام نیوز ؛ MS یک بیماری خود ایمنی مزمن می باشد که اثر خود را روی سیستم اعصاب مرکزی نشان می دهد.

زمانی که سیستم ایمنی بدن به میلین حمله می کند، MS ظاهر می شود. میلین، غلاف محافظت کننده از فیبرهای عصبی در مغز و نخاع می باشد. میلین تخریب می شود و برخی اعصاب زمینه ای آسیب می بینند.

نشانه‌های بیماری ام‌اس متنوع و متفاوت است، اما باید توجه داشته باشید هیچ یك از این نشانه‌ها، در ام‌اس موقت و گذرا نیست و حداقل باید یك روز ادامه داشته باشد.

از علائم اولیه این بیماری می توان به موارد زیر اشاره كرد:

_ بی حسی و گزگز قسمت هایی از بدن

_ ضعف ، سرگیجه و سفتی یا خشكی غیر قابل توجیه بدن

_ دوبینی ، دید مختل یا كوری

بیمار ممكن است طی دوره های پسرفت بیماری احساس بهبودی كرده اما دربازو و ساق احساس سفتی كند. برخی موارد ضعف، گزگز و اختلالات بیماری ممكن است باقی بماند. با برگشت یا عود بیماری نشانه ها شدیدتر شده و شامل این علائم نیز می شوند:

_ اسپاسم یا گرفتگی عضلات

_ اختلالات روده و مثانه

_ اختلال تكلم

_ كوری

_ مشكلات جنسی

_ فلج

_ گیجی و فراموشی

هر چند خیلی ها این نکات را می دانند اما هنوز نمی دانند ام اس سراغ چه کسانی می رود و چه عوارضی ایجاد می کند.

ام اس بیشتر به سراغ کسانی می آید که بدن آنها سیستم ایمنی پایینی دارد و بسیار سریع به ویروس و یا باکتری عکس العمل نشان می دهند.

ام اس اندام های حرکتی را درگیر می کند و با خواب رفتن دست و پا و یا مور مور شدن دست و پا فرد را از حرکت کردن دور می کند و مشکلات زیادی را به وجود می آورد.

دانشمندان با مطالعه روی 170 هزار داوطلب مبتلا به بیماری ام اس دریافتند بیش از 60 درصد آنها ظاهری معمولی داشتند و این باور غلط در میان مردم شایع است که ام اس فقط مخصوص زیبارویان است و در کل هیچ صحتی ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha