پنجشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۶
کد خبر: 78411

در برخی از گزارش ها از مصرف غذاهای تند، استفاده از ملحفه های ابریشمی، گرفتن مچ دست زیر آب سرد، استفاده از گردنبندهای فلزی سنگین و قرار دادن پنکه بر روی زمین به عنوان راههایی برای خنک شدن در فصل گرما ذکر شده است.

۱۲ روش خنک شدن در فصل گرما
سلامت نیوز : در برخی از گزارش ها از مصرف غذاهای تند، استفاده از ملحفه های ابریشمی، گرفتن مچ دست زیر آب سرد، استفاده از گردنبندهای فلزی سنگین و قرار دادن پنکه بر روی زمین به عنوان راههایی برای خنک شدن در فصل گرما ذکر شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ؛ یکی از روش ها برای اینکه خواب آرام و خنکی در فصل گرما داشته باشیم استفاده از ملحفه های ابریشمی است البته این ملحفه ها گران قیمت هستند اما تنفس در این نوع پارچه بهتر صورت می گیرد، بنابراین این موضوع هزینه زیاد آنها را جبران می سازد.این ملحفه ها همچنین دارای خواص ضد آلرژی نیز هستند که به این ترتیب گزینه خوبی برای افرادی خواهند بود که از گرما اذیت می شوند.

مچ دست، پشت گردن، زانوها و پاها را زیر آب خنک بگیرید

روش دیگری که در این گزارش برای خنک شدن در فصل گرما پیشنهاد شده است گرفتن مچ دست در زیر آب سرد است.دانشمندان می گویند میمون ها در هنگام گرما مچ دست خود را لیس می زنند. در واقع این حیوانات با لیس زدن مچ دست خود در حال پایین آوردن دمای بدنشان هستند.

این روش در مورد انسان ها نیز صادق است اما این بار به جای لیس زدن می توان مچ دست را برای ۱۰ ثانیه در زیر شیر آب سرد گرفت. این کار برای یک ساعت دمای بدن را پایین می آورد.از دیگر نقاط بدن که به پایین آوردن دما کمک می کند می توان به پشت گردن، زانوها و پاها اشاره کرد.

برای این کار می توان یک پارچه نمدار را بر پشت گردن و روی زانوها گذاشت و پاهای خود را در آب خنک قرار داد.همچنین می توان لباس خود را در فریزر گذاشت و هر گاه که احساس گرما کردید از آن استفاده کنید.

استفاده از گردنبندهای فلزی سنگین

روش دیگری که برای پایین آوردن دمای بدن توصیه شده است استفاده از گردنبندهای فلزی سنگین است. یک گردنبند سنگین فلزی گرمایی که بدن جذب کرده است را می گیرد.

مصرف غذاهای تند

مصرف غذاهای تند نیز باعث افزایش تعرق بدن می شود که این کار به نوبه خود منجر به خنک شدن بدن می شود.

استفاده درست از پنکه

با افزایش دمای هوا، هوای سردتر بر روی سطح زمین و هوای گرم بالای آن قرار می گیرد. بنابراین پنکه را باید بر روی زمین قرار داد تا هوای خنک را در اتاق پخش کند.همچنین برای به حداکثر رساندن توزیع هوای خنک می توان یک کاسه یخ در جلوی پنکه قرار داد تا این رویه را تسریع کند.

نگهداری کرم ها و لوسیون های بدن در یخچال

از دیگر اقداماتی که برای خنک کردن بدن در فصل گرما توصیه شده است قرار دادن کرم های مرطوب کننده صورت و بدن، لوسیون ها و کرم های نرم کننده کف پا در یخچال است.زمانی که بعد از استحمام از این کرم های خنک استفاده می کنید احساس خنکی خوبی خواهید کرد.

خاموش کردن دستگاه های الکتریکی

خاموش کردن دستگاه های صوتی، تصویری، رایانه ای ، دستگاه های بازی و دستگاه های الکتریکی نیز از دیگر راه کارهایی است که موجب خنک کردن خانه می شود.نباید فراموش کرد که مقدار قابل توجهی از گرمای اتاق از دستگاه های الکتریکی اطراف خانه ناشی می شوند بنابراین خاموش کردن این دستگاه ها به خنک کردن هوا کمک می کند.

خوابیدن روی زمین

روش دیگر گذاشتن تشک بر روی زمین و خوابیدن بر روی زمین است. می دانید که هوای گرم بالا می رود پس اگر هنگام خواب واقعا گرمتان است و نمی توانید بخوابید تشک خود را روی زمین بگذارید و بخوابید و یا اگر اتاق خواب شما در طبقات بالای خانه قرار دارد به طبقه پایین بروید و بر روی زمین بخوابید.

مصرف ماست به جای بستنی

بالاخره این که مصرف بستنی را فراموش کنید و به جای آن یک کاسه ماست سرد بخورید.ماست نسبت به بستی حاوی آب بیشتری است به طوریکه تقریبا ۸۵ درصد بیشتر از بستنی آب دارد و بدن را فورا خنک می کند.

کم خوری

همچنین کم غذا بخورید چرا که پرخوری درجه حرارت بدن را بالا می برد.

پوشیدن جوراب

دیگر این که جوراب خود را به طور کامل ترک نکیند. می دانید چرا ورزشکاران به جوراب های «Speed One» علاقمندند.این جوراب ها از پارچه های مصنوعی خاصی درست شده اند که رطوبت را از پوست دور کرده و باعث می شود که پا احساس خنکی و راحتی کند.

مصرف ویتامین C و E

بالاخره مصرف روزانه ویتامین می تواند از درون با آفتاب سوختگی مبارزه کند.محققان می گویند مصرف روزانه یک دوز از آنتی اکسیدان های ویتامین C و E می تواند از ایجاد التهاب ناشی از تابش پرتو UV نور خورشید و صدمه به پوست جلوگیری کند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha