سلامت نیوز : اسدالله عباسی افزود: همچنین تا یک ماه آینده سیستم بدهی تأمین اجتماعی به داروخانه‌ها و پزشکان به‌روز رسانی می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا ؛ وی ضمن اشاره به رشد 33 درصدی بیمه شدگان تامین اجتماعی ادامه داد: 37 میلیون نفر زیر پوشش تأمین اجتماعی قرار دارند که تعداد بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی نسبت به دوره اول دولت احمدی‌نژاد 33 درصد رشد داشته است.

به گفته وزیر کار و رفاه اجتماعی، همچنین برای اولین بار مابه‌التفاوت افزایش حقوق مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی که هر سال در مردادماه اعمال می‌شد، امسال 2 ماه زودتر اعمال شده است.

 عباسی بابیان اینکه سه میلیون مددجو تحت پوشش بهزیستی قرار دارند، در مورد طرح مسکن معلولان گفت: تاکنون به 15 هزار نفر از معلولان مسکن واگذار شده است، حال آنکه تعداد مستمری‌بگیران مددجو 3.5 برابر شده و 10 درصد از مددجویان بهزیستی از طریق توانمندسازی از چرخه حمایت خارج شده‌اند.

 وی همچنین از ارائه بسته‌های تغذیه‌ای به 200 هزار کودک شهر و روستا که از سوتغذیه رنج می‌بردند خبر داد و گفت: همچنین مشاوره ازدواج و ترک اعتیاد از طریق بهزیستی انجام می‌شود.

 وزیر کار و رفاه اجتماعی در مورد بیمه سلامت نیز گفت: مجری طرح پزشک خانواده، وزارت بهداشت است و وزارت کار و رفاه اجتماعی به عنوان خریدار خدمات عمل می‌کند. در حال حاضر 17 صندوق و بیمه مختلف در دستگاه‌ها قرار دارد که باید در راستای ایجاد عدالت تجمیع شوند.

 وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت:‌ از سال 88 آن دسته از افرادی که فاقد پوشش بیمه درمانی بودند، به صورت سرپایی تحت پوشش قرار می‌گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha