یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، معتقد است که هیچ پزشک و بیمارستانی، حاضر نیست از لوازم یک بار مصرف در اتاق های عمل، به دفعات استفاده کند.

دکتر حسینعلی شهریاری، در خصوص اینکه برخی بیمارستانها، از لوازم یک بار مصرف در اتاق های عمل، به دفعات استفاده می کنند، به مهر گفت: امکان اینکه از بعضی وسایل یک بار مصرف، بیش از یک بار استفاده شود، وجود دارد اما قطعا این کار با رعایت کامل موارد استریل لوازم صورت می گیرد.

وی با عنوان اینکه چنین کاری نمی تواند موجب شیوع بیماری های عفونی در اتاق های جراحی شود، افزود: از این بابت، نگرانی وجود ندارد. چون استریل لوازم یک بار مصرف، خطر آلودگی را منتفی می سازد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: یقیناً، هیچ پزشک و بیمارستانی حاضر نمی شود، به خاطر کاهش هزینه های درمانی، از لوازم یک بار مصرف در اتاق های عمل به دفعات استفاده کند و چنین مسئله ای قابل قبول نیست.

شهریاری در عین حال به حساسیت های موجود در بخشهای ICU و CCU اشاره کرد و افزود: در این بخشها که امکان انتقال بیماری های عفونی به مراتب شایع تر است، نمی توان حتی پس از استریل برخی لوازم یک بار مصرف، از آنها استفاده مجدد کرد.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha