سلامت نیوز : سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیته ای برای بررسی قانون حفاظت از تالاب ها در این کمیسیون خبر داد.

پاپی زاده در گفت وگو با پانا، درخصوص آخرین جلسه کمیسیون کشاورزی اظهار کرد: جلسه روز سه شنبه هفته گذشته درمورد بررسی قوانین موجود درباره تالاب ها بود که به نتایجی رسیدیم.

 سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: قانون حفاظت از تالاب ها در گذشته به تصویب رسیده اما باید قوانینی که در رابطه با تالاب ها و حفاظت از آن ها وجود دارد باید تجمیع شود تا ببینیم چه خلأهایی وجود دارد. البته برخی از قوانین موجود باید بروز شوند بنابراین در جلساتی که با مسئولان محیط زیست داشتیم در کل پیشنهاد شد که تمام قوانین در یک قانون جمع شوند.
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در پی این موضوع کمیته ای تشکیل شده است تا دو هفته آینده نظر خود را در رابطه با قانون جامع حفاظت از تالاب های کشور اعلام کنند. این قانون در دستور کار کمیسیون قرار دارد و پس از اعلام نظر اعضای این کمیته در کمیسیون مورد بررسی قرار می گیرد.
 
وی با تأکید بر اینکه قوانین ناظر بر تالاب‌ها زیاد نیست و این قوانین به صورت پراکنده است، بنابراین حفاظت و احیای تالاب‌های کشور مستلزم تصویب قانون یک دست جامع است، افزود: تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح ‌هایی را به منظور احیا و نجات تالاب ‌های خسارت دیده ارائه کردند اما باید برای ایجاد قانونی کامل به منظور مدیریت، حفاظت و احیای تالاب ‌ها قدم برداریم. از طرفی برخی قانون ها که در مورد معضلات دریاچه ارومیه وجود دارد کامل نیست و نیاز به بازنگری دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha