یک متخصص تغذیه،با بیان اینکه افراد نباید عادت به خوردن روزانه بستنی کنند ، به طور کل افراد بستنی باید به صورت تفننی درحد یک یا دو بار در هفته مصرف شود ، تاکید کرد:«بستنی هایی که مبنای شیر دارند از انواع دیگر مفید تر هستند و ارزش غذایی بیشتری دارند.»

کدام نوع از بستنی ها مفید ترند؟/به خوردن روزانه بستنی نباید عادت کرد
سلامت نیوز: دکتر مسعود کیمیاگر ، متخصص تغذیه،  در رابطه با مصرف روزانه بستنی  به افراد چنین توصیه کرد :« توصیه ما این است که افراد نباید عادت به خوردن روزانه بستنی کنند ، به طور کل افراد در مصرف مواد غذایی نباید هیچ گونه ماده غذایی را هر روز مصرف کنند و آن ماده غذایی به صورت عادت برایشان شود . بستنی باید به صورت تفننی درحد یک یا دو بار در هفته مصرف شود ».

دکتر مسعود کیمیاگر در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز در رابطه با خواص بستنی چنین گفت :« این روزها انواع واقسام بستنی نظیر آلاسکا ، یخی ، وانیلی ، کاکائویی ، میوه ای و شیری که مبنای آن شیر است موجود می باشد . بستنی هایی که مبنای شیر دارند از انواع دیگر مفید تر هستند و ارزش غذایی بیشتری دارند ، البته  ممکن است خواص  یک لیوان شیر را یک بستنی به طور کامل نداشته باشد ، برای مثال یک بستنی  یک چهارم خواص شیر را دارد».

وی در ادامه گت :« هر بستنی ممکن است 200 تا 300 کالری را به بدن برساند ، بستنی حاوی مقادیر زیادی چربی ، قند و ترکیبات شیر هستند .معمولا در بستنی ازاسانس های زیادی نظیر وانیل و غیره  استفاده می شود ».

این متخصص تغذیه گفت :« ویژگی برجسته بستنی به دلیل ظاهر فیزیکی آن است ، یک سوم حجم بستنی را هوا تشکیل داده است  و احساس لذتی که از خوردن آن حاصل می شود به دلیل ظاهر فیزیکی است ، به همین دلیل است که در تجارت بستنی را به صورت کیلویی نمی فروشند بلکه آن را به صورت لیتری می فروشند ».

مسعود کیمیاگر ، متخصص تغذیه  خاطرنشان کرد :« حسی که خوردن بستنی به  فرد می دهد حس خوشایندی است  و موجب ترشح بتا آندروفین از غده هیپوفیز می شود که بتا آندروفین به نوبه خود باعث ایجاد حس شعف در فرد می شود ».

وی در ادامه در رابطه با کالری موجود در بستنی های یخی گفت :« بستنی های یخی که با طعم های مختلف امروزه موجود هستند حدود 60 تا 70 کالری دارند. مواد تشکیل دهنده بستنی های یخی شامل آب و شیر است  و کم کالری هستند . بستنی های یخی در مقایسه با بستنی های سنتی  کالری بسیار کمتری دارند . بنابراین چنین بستنی هایی  کالری کمتری دارند اما خواص مفید زیادی ندارند ، بستنی هایی که مبنای شیر دارند حاوی مقادیری کلسیم و پروتئین می باشند ».

دکتر مسعود کیمیاگر ، متخصص تغذیه در رابطه با مصرف روزانه بستنی  به افراد چنین توصیه کرد :« توصیه ما این است که افراد نباید عادت به خوردن روزانه بستنی کنند ، به طور کل افراد در مصرف مواد غذایی نباید هیچ گونه ماده غذایی را هر روز مصرف کنند و آن ماده غذایی به صورت عادت برایشان شود . بستنی باید به صورت تفننی درحد یک یا دو بار در هفته مصرف شود ».

وی در پایان گفت :«این عقیده که افراد احساس می کنند خوردن بستنی در هوای گرم آنها را خنک می کند اثر روانی  دارد زیرا بستنی دمای بدن را پایین نمی آورد ».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha