دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۵
سلامت نیوز : رئیس انجمن روانشناسی بالینی گفت: از نظر اجتماعی، طبق آمارهای موجود، میزان بزهکاری، جرم، سرقت و هرگونه اعمال خلاف قانون با روزه‌داری کاهش می‌یابد و روزه داری به سلامت اجتماعی جامعه کمک می‌کند.

حمید یعقوبی در گفت‌وگو با فارس در مورد تاثیرات روزه بر سلامت روان گفت: روزه‌داری به فرد کمک می‌کند تا به نوعی از هدفمندی برسد چراکه در ساعات خاص، رفتارهای خاصی را باید انجام دهد.

وی ادامه داد: روزه‌داری تمرین هدفمندی است. خویشتن‌داری و همچنین رفتارهای معطوف به هدف با روزه‌داری معنا و مفهوم می‌یابد.

رئیس انجمن روانشناسی بالینی گفت: علاوه بر ابعاد جسمانی، مذهبی و اجتماعی از دست‌آوردهای روزه‌داری که نصیب افراد می‌شود همین زندگی هدفمند است.

مدیرکل مشاوره و سلامت وزارت علوم ادامه داد: اگر سلامت را تعریف کرده و به 4 بخش جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی تقسیم کنیم روزه برای هر 4 بخش تاثیرات مثبت دارد.

یعقوبی افزود: از لحاظ جسمانی اگر فرد بیماری نداشته باشد و روزه بگیرد دستاورد جسمانی و سلامتی جسمی خواهد داشت و از نظر روانی خشم و عصبانیت را می‌تواند کنترل کند.

وی تصریح کرد: از نظر اجتماعی، طبق آمارهای موجود، میزان بزهکاری، جرم، سرقت و هرگونه اعمال خلاف قانون با روزه‌داری کاهش می یابد و روزه داری به سلامت اجتماعی کمک می‌کند.

رئیس انجمن روانشناسی بالینی گفت: دید و بازدیدها، صله رحم و تعاملات اجتماعی در ماه رمضان افزایش می‌یابد و آداب اجتماعی خاصی را در این ماه مردم به طور هماهنگ انجام می‌دهند.

یعقوبی گفت: روزه‌داری تاثیر مثبتی نیز بر سلامت معنوی افراد دارد چرا که دستور و سفارش مستقیم اصول مذهبی ما بوده و با رعایت این اصول، احساس خوبی به فرد دست می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha