پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۶
کد خبر: 79462

در برنامه معمول روزانه هم از سبزی های سبز برگی و هم از سبزی های زرد و نارنجی استفاده شود.

راز های سبزیجات را بشناسید
سلامت نیوز : دکتر زهرا عبدالهی، متخصص تغذیه و مدیردفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت:سبزی هایی كه ما در كشورمان آنها را بعنوان سبزی خوردن می شناسیم شامل ریحان، نعنا، تره، پیازچه، شاهی، مرزه، جعقری و..... و صیفی ها مثل انواع كلم، هویج، كدو تنبل، كدوی سبز، بادمجان، گل كلم، چغندر (لبو)، سیب زمینی، كرفس، ریواس، انـــواع تــرب، شــلغم، فلفل های دلمه ای و فلفل سبز با تنوع رنگها و طعم هایشان رازهای بی شماری در دل دارند.

انواع ویتامین ها مثل پتاسیم، منیزیم و آهن از دل خاك جذب این گیاهان می شود و ما از طریق مصرف مداوم آنها می توانیم نیازهای سلولی مان را رفع كنیم.

وی در خصوص سبزیهای منابع ویتامین A و Cعنوان کرد:سبزی های سبز برگی مثل (سبزی خوردن) سرشار از ویتامین C و سبزیهای زرد یا نارنجی یا قرمز سرشار از بتاكاروتن پیش ساز ویتامین A می باشند و توصیه می شود در برنامه معمول روزانه هم از سبزی های سبز برگی و هم از سبزی های زرد و نارنجی استفاده شود.

عبدالهی افزود:همچنین سبزی هایی مانند فلفل سبز، فلفل دلمه ای، كلم پیچ، گوجه فرنگی، اسفناج حاوی ویتامین C زیادی بوده و به علت داشتن آنتی اكسیدان در پیشگیری از سرطانها مفید هستند.

- سبزی هایی مانند هویج، كدو حلوایی، اسفناج حاوی ویتامین A بوده و علاوه بر پیشگیری از شبكوری در جلوگیری از سرطان هم مفید هستند.

وی در خصوص میزان مصرف سبزیجات اظهارکرد:استفاده از سبزیها به میزان ۳ تا واحد در روز توصیه می شود. یك واحد از سبزیها شامل ا یك لیوان سبزی خام و یا یك دوم لیوان سبزیهای پخته است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha