سلامت نیوز : قائم مقام مدیر عامل انجمن بیماران هموفیلی گفت: توزیع داروی هموفیلی در برخی استان‌ها نگران کننده است، در تهران نیز با نارسایی و کمبود دارویی مواجه هستیم.

مهدی رشاد امروز در گفت‌و‌گویی اختصاصی با فارس ، درباره وضعیت دارو بیماران هموفیلی گفت: در حال حاضر در تهران و برخی شهرهای کشور وضعیت توزیع دارو نگران کننده است.

وی تصریح کرد: طبق وعده مسئولان قرار بود پول به حساب بیماران خاص واریز شود که این امر تاکنون عملی نشد و از سال گذشته تاکنون به ما پولی پرداخت نشد.

نماینده قائم مقام وزارت بهداشت در امور بیماران خاص در مازندران تعداد بیماران هموفیلی در مازندران را 300 بیمار اعلام کرد و گفت: سعی کردیم وضع داروی بیماران هموفیلی در مازندران را متعادل نگهداریم و همه تلاش ما این است که نیازهای ضروری بیماران هموفیلی را از طریق بیمارستان‌های بلوک که در شهرهای ساری، امیرکلا، چالوس، نوشهر و تنکابن قرار دارند تامین کنیم.

رشاد مهم‌ترین دغدغه 20 بیمار هموفیلی مازندران را اشتغال اعلام کرد و گفت: بیماران هموفیلی به دلیل نبود کار مناسب و تامین نیازمندی‌های خویش ناچار هستند که به کارهای سخت روی بیاورند که با بیماری که دارند دچار مشکل می‌شوند.

قائم مقام مدیر عامل انجمن بیماران هموفیلی روند بیماری هموفیلی در مازندران را متوقف شده اعلام کرد و گفت: با پیگیری‌ها و مراقبت‌های که انجام شد کمترین ابتلا در مازندران داشتیم.

وی در پاسخ به سئوالی درباره اینکه داروی بیماران هموفیلی از کدام کشورها تامین می‌شود،بیان داشت: داروهای بیماران هموفیلی از آلمان و اتریش تامین می‌شود که مدتی برای دریافت دارو به دلیل تحریم‌های دچار مشکل هستیم.

رشاد در ادامه با اعلام اینکه برخی کشورها اعلام می‌کنند که ایران را از نظر داروی تحریم نکردند، بیان داشت: وقتی اجازه رد و بدل شدن ارز وجود ندارد چه طور این ادعا می‌تواند درست باشد.

قائم مقام مدیر عامل انجمن بیماران هموفیلی در پایان اضافه کرد: برای تامین دارو بیماران هموفیلی مدتی دارو از کره وارد می‌شد که نامناسب بودن دارو موجب مشکلاتی برای بیماران شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha