سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۲
کد خبر: 80203
سلامت نیوز: آب با کیفیت به آبی گفته می‌شود که از منبع خوبی آمده باشد، املاح متعادلی داشته باشد و با بهترین تجهیزات پر شده باشد. با توجه به تمامی این نکات، باید در انتخاب آب معدنی دقت زیادی كرد.

تابستان و فصل گرماست. فصل تابستان در عین اینکه حس فراغت از مدرسه و استراحت و مسافرت را تداعی می‌کند، یادآور گرمای شدید هوا و گرمازدگی نیز هست. در تابستان روبه‌رو شدن با مواردی چون خستگی و گیجی، اختلال در هوشیاری، سر درد، گرفتگی عضلات یا تهوع امری دور از ذهن نیست. به غیر از اینها بارها و بارها شاهد بوده‌ایم که مردم در گرما بیشتر حالت عصبی پیدا می‌کنند و سر کوچک‌ترین چیز دعوا و مرافه راه می‌اندازند اما به یاد داشته باشید که به همان میزان که احتمال گرمازدگی و خستگی در این فصل وجود دارد، راهکارهایی برای رفع این مشکلات هست که مهم‌ترین آنها نوشیدن مرتب آب است؛ حتی اگر احساس تشنگی نمی‌کنید.

این اهمیت را اینطور بهتر می‌توان درک کرد که 70 درصد بدن را آب تشکیل می‌دهد و در واقع بخش اعظمی از بدن‌مان آب است و بیشتر از هر چیز باید مراقب از دست ندادن آب بدن‌مان باشیم. بد نیست در اینجا آماری را ارائه دهیم که نشان می‌دهد ما واقعا در نوشیدن آب بی‌توجهی می‌کنیم.

نتایج پژوهشی علمی در خانوارهای تهرانی نشان می‌دهد که میانگین مصرف مایعات حدود 1/9 لیتر در روز است و 10 درصد مردان و 25 درصد زنان روزانه کمتر از 1/2 لیتر مایعات می‌نوشند که این مقدار بسیار کمتر از حد استاندارد سازمان بهداشت جهانی برای سلامت بدن و هشداری برای خانواده‌های ایرانی است. این مساله در تابستان حادتر هم خواهد شد.
علاوه بر توجه به نوشیدن آب، این نکته را نیز از یاد نبریم که در فصل تابستان مقادیر زیادی از املاح بدن‌مان دفع می‌شود. به همین دلیل بهتر است آبی که می‌نوشیم کیفیت بالایی داشته باشد و املاحی را که از فرآیند تعریق از دست داده‌ایم را به ما بازگرداند.

آب با کیفیت به آبی گفته می‌شود که از منبع خوبی آمده باشد، املاح متعادلی داشته باشد و با بهترین تجهیزات پر شده باشد. با توجه به تمامی این نکات، باید در انتخاب آب معدنی دقت زیادی كرد. یکی از آب‌های معدنی قابل اطمینان آب دماوند است.



آب معدنی دماوند مرتب توسط دانشگاه شهید بهشتی، آزمایشگاه مجهز مورد تأیید سازمان غذا و دارو و سازمان ملی استاندارد ایران و همچنین آزمایشگاه مدرن و مجهز "اویان" در فرانسه مورد بررسی و آزمایش‌های لازم قرار می‌گیرد.

بطری‌های آب دماوند علاوه بر اینکه تمامی املاح مورد نیاز ما را دارد، از منبعی کاملا پاک و طبیعی پر می‌شوند. از آنجا که بخشی از این شرکت فرانسوی است، از آخرین دستاوردها و فناوری‌های جهان در فرآیند پر کردن بطری‌ها و همچنین ساخت خود بطری‌ها بهره می‌برد. بهترین مدارکی که می‌توان در خصوص کیفیت آب معدنی از لحاظ علمی بیان کرد، دریافت استانداردهای بین‌المللی از قبیل ISO 14001 2004: گواهینامه سیستم مدیریت محیط زیست، ISO 22000 2005: گواهینامه سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی، ISO 9001 2008: گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت و HACCP: گواهینامه امنیت غذایی است.

پس اگر واقعا می‌خواهید در تابستان کلافه و خسته نشوید و حس شادابی از مسافرت و استراحت را نگهدارید، از نوشیدن آب سالم دماوند غافل نشوید.

برای اطلاعات بیشترمی توانید به سایت: www.damavanmineralwater.ir  رجوع كنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha