دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۷
کد خبر: 80661
سلامت نیوز : نداشتن ارتباط صحیح یكی از علل فروپاشی روابط به شمار می‌رود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ برنامه‌های كاری زیاد یا اعتماد كردن همسرتان به دوستان خود یا یكی از اعضای خانواده، گاهی موجب می‌شود كه حرف هایش را با شما در میان نگذارد. 10 قانون مهم در ارتباط زندگی مشترك به شما كمك مؤثری خواهد كرد.

قانون نخست - وقت كافی برای خانواده بگذارید: تلاش كنید در ارتباط مؤثر و موفق در خانواده وقت كافی بگذارید.
قانون دوم - تسویه حساب كنید: خانواده‌های موفق با ارتباطی قوی و مؤثر آرامش را به محیط خانواده خود باز می‌گردانند.
قانون سوم- به دنیای اعضای خانواده خود نفوذ كنید: هر یك از ما در دنیای منحصر به فرد خود زندگی می‌كند و دیدگاه شما نسبت به یك مسأله معین به تجارب گذشته شما درباره آن مسأله و ارزش‌هایی كه به آن باور دارید بستگی دارد.
قانون چهارم- همیشه شنونده خوبی باشیم: در برخورد‌هایمان صمیمی رفتار كنیم زیرا تاثیر كلام ما بر قضاوت دیگران اثر می‌گذارد.
قانون پنجم احساسات خود را ابراز كنید، احساسات را هیچگاه از یكدیگر مخفی نكنیم.
قانون ششم - برای همسرتان نامه بنویسید: اگر نمی‌توانید به صورت كلامی با هم ارتباط برقرار كنید، برای هم یادداشت بنویسید.
قانون هفتم- درخواست‌های خود را زمان مناسب بیان كنید: زمانی با او صحبت كنید كه فكر می‌كنید حواسش دقیقاً متوجه شما و فكرش آزاد است.
قانون هشتم- با صراحت، صداقت و صمیمیت گفت‌و‌گو كنید: اگر با همه این حرفها باز هم علاقه‌ای به حرف زدن نشان نداد رك و راست به او بگویید كه می‌خواهید حرف‌های او را هم
بشنوید.
قانون نهم - عشق و درك از خود نشان دهید: ترس از مسخره جلوه كردن افراد را از بیان احساسات‌شان در نزدیك‌ترین روابط شان باز می‌دارد.
قانون دهم- به وضع جسمانی خود اهمیت بدهید: سیستم عصبی انسان به خودی خود مشكل ندارد بیشتر مواقع مشكلات جسمی ما موجب می‌شود كم حوصله و بی‌دقت شویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha